Tycker det var lite kul att få mer info om forummedlemmar så jag sparkar till denna halvgamla tråd.
Född 69
Elektronikintresserad sedan 2-årsåldern (mina föräldrar fick lyfta upp mig till alla lampströmbrytare på väggarna så jag kunde "tänna".
Byggde en "hackare" (DC till AC-omvandlare) ur eget huvud med reläer när jag var 10 år, fick en mycket imponerad pappa

!
Skulle vara kul att se hur resultatet såg ut på ett oscilloskop, men det är tanken som räknas.
Musik- och HiFi-intresserad sedan kanske 10 årsåldern om inte tidigare, jag skruvade isär gamla trasiga tv- och radioapparater och byggde egna alster, framför allt högtalare, av delarna.
Har gått igenom de flesta av de existerande HiFi-falangerna (flera gånger till och med); rörprylar, pa-grejer, dipoler, horn, orthoacoustiskt, elektrostater, envägare, skala ner på allt och gå över till hörlurar, ångrade mig och gick tillbaka, div. hembyggen, etc. .......
Stora till riktigt stora högtalarsystem är väl det som mest kännetecknat min HiFi-karriär, då jag redan som trångbodd student omväxlande hade Magnepan och Altechorn som system.