Finns det några som betraktar sig själva som äkta audiofiler?
Intressant ämne.
Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Finns det några som betraktar sig själva som äkta audiofiler?
Intressant ämne.
MichaelG skrev:Ja, absolut utifrån att jag älskar välljud och har svårt för oljud. När det gäller musik via musikanläggning kan jag till och med njuta av musik jag egentligen inte gillar (inom vissa gränser) om det låter riktigt "bra" och ogilla att lyssna på sådant jag egentligen gillar om det låter "dåligt". Vad gäller livemusik så hör jag till dem som blir provocerade när akustisk musik mickas och körs genom ett mediokert PA.
MichaelG skrev:Ja, absolut utifrån att jag älskar välljud och har svårt för oljud. När det gäller musik via musikanläggning kan jag till och med njuta av musik jag egentligen inte gillar (inom vissa gränser) om det låter riktigt "bra" och ogilla att lyssna på sådant jag egentligen gillar om det låter "dåligt". Vad gäller livemusik så hör jag till dem som blir provocerade när akustisk musik mickas och körs genom ett mediokert PA.
I-or skrev:MichaelG skrev:Ja, absolut utifrån att jag älskar välljud och har svårt för oljud. När det gäller musik via musikanläggning kan jag till och med njuta av musik jag egentligen inte gillar (inom vissa gränser) om det låter riktigt "bra" och ogilla att lyssna på sådant jag egentligen gillar om det låter "dåligt". Vad gäller livemusik så hör jag till dem som blir provocerade när akustisk musik mickas och körs genom ett mediokert PA.
Det ligger en hel del i detta och det krävs alltid extra bra musik för att jag ska stå ut med en riktigt dålig inspelning. Användning av PA-system borde alltid förbjudas när det inte är absolut nödvändigt.
I-or skrev:Användning av PA-system borde alltid förbjudas när det inte är absolut nödvändigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster