Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Fast det står väl mätjämförelsen är gjord med 4 Ohms motstånd och frekvensen 1 kHz? Mätning med högtalarlast är väl inte redovisad ännu?
Morello skrev:För femtioelfte gången bör påpekas att det är relevant att mäta vid 1 kHz.
Dessutom ger den här typen av lyssningstest inte svar på frågan om vilket slutsteg som färgar minst/mest.
Morello skrev:Vad jämförde man med för klass AB-slutsteg?
Morello skrev:För femtioelfte gången bör påpekas att det är relevant att mäta vid 1 kHz.
Dessutom ger den här typen av lyssningstest inte svar på frågan om vilket slutsteg som färgar minst/mest.
Tangband skrev:Här en entusiast som gjort lyssningstesten, han har tidigare även mätt upp förstärkaren.
Läs mer :
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-677053
Under belastning med motstånd i 4 Ohm har klass D chipet i Aiyima a07 ( tpa3255 ) lägre förvrängning än klass A/B förstärkaren den jämförs mot .
” So what? Though I did not expect it, there was a difference. The class D was punchier, with better impact on bass and better distinguishing of instruments, and also more dry. The class AB was more on the mellow side, but tending to blend, melt. ”
Fortsättning följer där det kommer testas mot riktig högtalarlast.
Baffel skrev:Dessutom, påpekar igen angående Aiyima 07 TPA3255 - Priset.....
Baffel skrev:Prisvärd?
Baffel skrev:Kan du ta fram exempel på en ny förstärkare för runt 1000 kr som är bättre?
smile skrev:Baffel skrev:Kan du ta fram exempel på en ny förstärkare för runt 1000 kr som är bättre?
Nej, det ligger inte i mitt intresse att leta igenom hela förstärkarmarknaden bara för att hävda mig i sak.
I-or skrev:Jag diskuterar det inte.
Output power: 300W+300W
Number of channels: 2.0 channels/Stereo
Recommended power supply:DC48V 7.5A Power Supply
Max_Headroom skrev:Jag skall ut på tur och har inte tid att fördjupa mig just nu i detta. Men en sak värkar lite konstigt:Output power: 300W+300W
Hur får man ut 600W ur den strömförsörjningen över tid? Ser ju inte ut att finnas några feta kondingar som man kan ladda upp och sedan dumpa mer ström än dom 7,5A ur under någon längre tid.
Någon med en bra förklaring?
jansch skrev:Max_Headroom skrev:Jag skall ut på tur och har inte tid att fördjupa mig just nu i detta. Men en sak värkar lite konstigt:Output power: 300W+300W
Hur får man ut 600W ur den strömförsörjningen över tid? Ser ju inte ut att finnas några feta kondingar som man kan ladda upp och sedan dumpa mer ström än dom 7,5A ur under någon längre tid.
Någon med en bra förklaring?
Förklaringen är nog att det INTE står 300W+300W RMS.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster