Jag skulle kunna säga såhär: de billiga anlägningar jag ägt eller införskaffat har normalt sett MYCKET bättre driftstatistik än något av det high-end aktiga jag äger eller ägt.
Exempel 1: Köpte ett system till mitt x, bestående av KEF 2005 system, Pioneer DV444 + C100X. Ett slimat och snyggt system, praktiskt om man så vill, och WAF. Inga problem what so ever, utom det att lagerbyten på DVD filmer ibland är 2 sekunder. Men det systemet har tame17on lirat från start.
Exempel 2: Jag ägde ett Sony DVD+AV-reciver system under en tid, minns inte exakt benämning, 725 var nog siffrorna (DB725 och öhh ja DVDn hade nog samma siffror typ). Samma sak här, inga som helst problem what so ever. Tom supersnabba lagerbyten....
Exempel 3: Efter sonyn ovan böt jag till Pioneer 737 och Classé SSP-25. Nu började problemen kan jag säga. Pioneern ville inte sända en signal som SSPn klarade av så ljudet var noll vid lagerbyten + 5 sekunder (Classé SSP-25 behövde 5 sekunder att låsa på signalen), samma vid pause och ibland vid långa tytsa partier mitt inne i filmer....... Helt normalt enligt tillverkaren..... Inget sådant problem visade sig på system 1 eller 2 ovan.
Exempel 4: TAG har då en underbar byggkvalitet, och deras kretskort är oklanderliga. Men deras DVD är et sorgebarn. Min DVD32R har varit hos TAG vid 3 tillfällen under drygt två år, totalt frånvarotid måste vara i trakten 8-9 månader. DET är mycket, speciellt som drive f*n kostar 55.000 sek. Och inte klarar den av DVD-A, SACD eller ens att plocka ut bildsignalen i digital form. Den är ett stängt projekt, no upgrades what so ever. Snacka om waste of money.... TAGs T32R tuner hade så mycket buggar i sig under första året av ägande att jag nästan kastade ut det genom fönstret... Det enda som fungerat perfekt är deras slutsteg 100x5R (jag har två), dock har en skruv släppt från det ena slutsteget - inte för att det gör något rent byggtekniskt, det finns andra skruvar, men va 17on en skruv lös ???? Sist då deras processor, AV32R, har då fått ca 20 till 30 programvaruversioner sedan jag köpte processorn. Inget fel i det, det har varit gratis tills nu. Men om man nu tar betalt för dom, programuppdateringarna alltså, då får dom nog börja anstränga sig lite. Jag är trots allt med i BETA test teamet, men inte ens vi får gehör på det sätt som det borde ske....
Krell hade överhörning mellan ingångarna och r+l på sin KRC-2, High fidelity älskade detta försteg - det var riktigt dåligt, krapp.
ARCs Reference One preamp, samma sak här, fast inte lika illa som KRC-2.... Överprisade rörhäck.
Usch vad negativ jag låter - måste gå och duscha tror jag