Moderator: Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:De gäller å göra det m finess så kunden blir glad
hifi_nirvana skrev:Imperial-Blomman skrev:De gäller å göra det m finess så kunden blir glad
Den var bra
Bill50x skrev:Ormolja kan ja vara så mycket, inte bara en (onödig?) pryl man adderar till sin anläggning. Linn har tillexempel en streamer/försteg som kan kompletteras med lite olika moduler (exvis slutsteg). Man kan köpa den med standardchassi ("Classic") eller med "delvis urfräst chassi" - prisskillnad 70600:-!
/ B
Imperial-Blomman skrev:Ja gillar inte Jorma kabel.
---
Ja gick fram t Jorma å sa att ja tycker dina kablar låter skit bjöd på en öl.
Då va isen bruten å hängde den kvällen.
Jorma uppskattade nånstans min ärlighet å vi blev bra polare efter det.
hifikg skrev:Tvivlar på att Jormas kablar låter sämre än lampsladd, dvs alldeles utmärkt
Imperial-Blomman skrev:Dom e jävlig dyra å ha som lamp sladd
Imperial-Blomman skrev:Dom e jävlig dyra å ha som lamp sladd
hifikg skrev:hifi_nirvana skrev:Imperial-Blomman skrev:De gäller å göra det m finess så kunden blir glad
Den var bra
Audioconcept bjussade mig på en vacker, röd, USB-kabel, det må vara hänt. De hävdade att jag skulle höra skillnad och det gjorde jag (och inbillar mig att jag gör än idag) på en enda låtDen första jag lyssnade på efter bytet, sen gick det över
Inget fel i att kablar är snygga om de syns i riggen. O så är det bra med ombyten. Så här i juletid t ex
FBK skrev:hifikg skrev:hifi_nirvana skrev:Den var bra
Audioconcept bjussade mig på en vacker, röd, USB-kabel, det må vara hänt. De hävdade att jag skulle höra skillnad och det gjorde jag (och inbillar mig att jag gör än idag) på en enda låtDen första jag lyssnade på efter bytet, sen gick det över
Inget fel i att kablar är snygga om de syns i riggen. O så är det bra med ombyten. Så här i juletid t ex
Har du ont om världen bästa kabel eller ? Eftersom du använder en röd....Vi har ju snackat om detta, och den där färgar ljudet... Men du kanske vill ha färgat ljud numera
hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:
Har du ont om världen bästa kabel eller ? Eftersom du använder en röd....Vi har ju snackat om detta, och den där färgar ljudet... Men du kanske vill ha färgat ljud numera
Den röda, platta, är en USB-kabel. De andra är julröda v d h kablar, fina va? Lovar att de inte låter sämre än några andra eller att några andra låter bättre. Kablar ska inte låta alls.
FBK skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Har du ont om världen bästa kabel eller ? Eftersom du använder en röd....Vi har ju snackat om detta, och den där färgar ljudet... Men du kanske vill ha färgat ljud numera
Den röda, platta, är en USB-kabel. De andra är julröda v d h kablar, fina va? Lovar att de inte låter sämre än några andra eller att några andra låter bättre. Kablar ska inte låta alls.
De LÅTER garanterat annorlunda än världens bästa kabel.
hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:
De LÅTER garanterat annorlunda än världens bästa kabel.
Kanske, om man slår dem hårt i en bordskiva, eller tuggar på dem.
FBK skrev:I-or skrev:Calleberg skrev:
Jag har länge funderat över om LeifB kanske varit i lång konvalescens efter en hjärnblödning... (ja på riktigt)
Jag är lite glad över just det där inlägget eftersom det tyder på att så inte är fallet.
Ja, LeffeB har nog slutgiltigt avslöjats som ett grottroll eller t.o.m. en Balrog vid det här laget. Dock har frågeställningarna som dryftats uppenbarligen tarvat en genomlysning, varför även troll, antagligen mot sin vilja, kan göra en god insats ibland.
Jag vet inte om det skulle vara så stort intresse allmänt här då folk verkar lite kablar "vad då", men det finns tankar i alla fall på att få till någon form av blindtest på enklare kablar i vinter då jag och en kompis i alla fall är på om det blir av då det kan vara intressant tycker vi, i alla fall för vår del.. Pratade idag med Lindroos angående en enklare form av det och vilka misstag vi bör undvika, och det var inte så lätt märkte jag.......![]()
Vi får se hur det blir, om så skriver vi nog om det.
hifikg skrev:FBK skrev:I-or skrev:
Ja, LeffeB har nog slutgiltigt avslöjats som ett grottroll eller t.o.m. en Balrog vid det här laget. Dock har frågeställningarna som dryftats uppenbarligen tarvat en genomlysning, varför även troll, antagligen mot sin vilja, kan göra en god insats ibland.
Jag vet inte om det skulle vara så stort intresse allmänt här då folk verkar lite kablar "vad då", men det finns tankar i alla fall på att få till någon form av blindtest på enklare kablar i vinter då jag och en kompis i alla fall är på om det blir av då det kan vara intressant tycker vi, i alla fall för vår del.. Pratade idag med Lindroos angående en enklare form av det och vilka misstag vi bör undvika, och det var inte så lätt märkte jag.......![]()
Vi får se hur det blir, om så skriver vi nog om det.
Blev det något test?
hifikg skrev:Jag gav bort allt som hade svängande VU-metrar. Hitachi, Proton och AKAI, vojne... På min NAD har jag släckt alla dioder. Jag tål rörglöd och den diskreta strålningen från Den Vackraste.
hifikg skrev:Vet inte vad något av det är, men en uppsamplingsgrunka kan bli aktuell om aktiegudarna är lite snällare än de varit på sistone
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster