goat76 skrev:
- Rent prismässigt så är "gratis" svårslaget.
Finns det en gratis streamingtjänst?
Har du en länk?
Moderator: Redaktörer
goat76 skrev:
Bill50x skrev:goat76 skrev:[- Alla ovanstående punkter är en balansgång för de rådande aktörerna, och nya väntar runt hörnet.
Jag skulle gladeligen betala ett par hundra till i månaden om en streamingtjänst lade upp det mest välljudande exemplaret av en given utgåva.
/ B
Ogjort skrev:goat76 skrev:
Har du en länk?
Johan_Lindroos skrev:Bill50x skrev:goat76 skrev:[- Alla ovanstående punkter är en balansgång för de rådande aktörerna, och nya väntar runt hörnet.
Jag skulle gladeligen betala ett par hundra till i månaden om en streamingtjänst lade upp det mest välljudande exemplaret av en given utgåva.
/ B
Att be musikindustrin själva att klura ut vilken den mest välljudande utgåvan är, är nog utsiktslöst.
Men jag som inte använder strömning, var det inte en massa utgåvor att välja bland tidigare på strömningstjänsterna? Men att det möjligen rörde till det så mycket för användarna att de bara använder senaste utgåvan (vilken oftast är den mest söndermosade)?
goat76 skrev:Ogjort skrev:goat76 skrev:
Har du en länk?
Har dålig koll på ifall Spotify fortfarande har kvar alternativet som var gratis, reklambaserad med lägre ljudkvalitet. Kanske har de slutat med det?
Orsaken till den dåliga kollen på detta är att Spotify inte intresserar mig så länge de inte har ett "lossless"-alternativ. Med dagens snabba datahastigheter så tycker jag inte icke-förlustfri datakomrimering av ljudfiler längre behövs.
Ogjort skrev:goat76 skrev:Ogjort skrev:
Har du en länk?
Har dålig koll på ifall Spotify fortfarande har kvar alternativet som var gratis, reklambaserad med lägre ljudkvalitet. Kanske har de slutat med det?
Orsaken till den dåliga kollen på detta är att Spotify inte intresserar mig så länge de inte har ett "lossless"-alternativ. Med dagens snabba datahastigheter så tycker jag inte icke-förlustfri datakomrimering av ljudfiler längre behövs.
Jag menar bara att man måste skilja på reklamfinansierat och gratis.
Reklamfinansierat är företagsvärldens motsvarighet till skatt. Dvs kollektiv finansiering som inte går att välja bort.
Även om jag betalar för t.ex. ett Spotifyabonnemang, så betalar jag samtidigt också för dem som använder det reklamfinansierade alternativet.
Sen får väl var och en bedöma om det är en klämmig solidaritetshandling att betala för andra, eller en pådyvlad "dold" avgift.
goat76 skrev:Vad gäller Spotifys reklamfinanierade alternativ så är det säkert många som inte skulle dra sig från att kalla den versionen för ”gratis”.
Ogjort skrev:Eller sådana applikationer som Bank-ID etc, som fortfarande fungerar på mobiltelefoner från forntiden.
Ogjort skrev:goat76 skrev:Vad gäller Spotifys reklamfinanierade alternativ så är det säkert många som inte skulle dra sig från att kalla den versionen för ”gratis”.
Visst är det så.
Fast det är ju felaktigt.
De flesta verkar ha gått på det tricket.
Strmbrg skrev:Ogjort skrev:goat76 skrev:Vad gäller Spotifys reklamfinanierade alternativ så är det säkert många som inte skulle dra sig från att kalla den versionen för ”gratis”.
Visst är det så.
Fast det är ju felaktigt.
De flesta verkar ha gått på det tricket.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], palrob och 35 gäster