T-spårsprofiler kan vara mer flexibla än rörsystemen som du länkade till. Finns tex. på Kjell & Company : https://www.kjell.com/se/sok?q=aluminiumprofil . Dom är lite klena tycker jag med ”bara” 20x20 mm tvärsnitt, själv brukar jag använda 30x30 mm (googla för andra leverantörer). Komplettera med T-spårsmuttrarna och hörnvinklar så går det att bygga ihop mycket där man kan skjuta fram och tillbaks + vinkla in olika mackapärer utefter profilen. Detaljen ”Väggfäste” i din länk skulle kunna användas direkt mot T-spårsprofilen. Tillsammans med ”Väggfäste kompakt” på baksidan av en högtalarlåda skulle du få högtalarlådan skjutbar utefter profilen samt vinklingsbar sidledes över rummet (pga gängan). Någon form att snedkapad platta /distans behövs dock på baksidan av högtalarlådan för att få lämplig ”nedåtvinkel” mot lyssningsposition om lådan är rätblocksformad (Jo, jag vet med ditt akustiktak blir det marigt att få till snyggt.)
Bilden som inte är skalenlig, visar hur mina burkar sitter. Projjen sitter någon meter bakom soffan, duken är inte ljudtransparent och hamnar emellan frontarna med lite marginal. Dom bakre "B-subbarna" är ca 1,5 m bakom bakre surroundhögtalarna. Avstånd c-c sidledes för 4 st Atmos är 152 cm (ändrat från tidigare 190 cm som i "Front View") och mellan främre-bakre 142 cm. Vinkeln upp mot tak hamnar kring 50 grader. Dom 2 st VOG-högtalarna för Auro och DTS X-Pro har flyttats så det är 1 st lite framför och 1 st lite bakom soffan. Det har även kompletterat med 2 st till bakre Atmos, med 6 st Atmos-burkar måste dock Front Wide kopplas ur.