Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Den resan var man med på! Har digitaliserat mina diabilder. Kanske skulle visa dem här?
juanth skrev:Syns du på bilden?
Känner du eller någon annan igen några?
Vilka?
RogerGustavsson skrev:juanth skrev:Syns du på bilden?
Känner du eller någon annan igen några?
Vilka?
Jo, jag är med på bilden, i bakre ledet, nummer nio från vänster. Jag och Stig Robertsson tog tåget ner till Malmö, tror det var där som bussen utgick ifrån. Det blev sedan nattfärja Trelleborg -Travemünde, sexbäddshytt. De som delade hytt med Fritz Ludwig fick nog ingen vidare sömn. Någon spelade in Ludwigs snarkningar och spelade sedan upp det i bussen. Tror det fanns någon fråga om vilken signalform det var, gissar på sågtandsform.... Vill minnas det var Ludwig som var en av arrangörerna av resan, möjligen var några från Malmö också aktiva t.ex. Christer Cronholm. MoLt:s redaktör Lars-Göran Hedström var också med på resan. Det var en del prat med Bo Hansson, om man kunde köpa kopior på masterband och liknande. Återkommer med bilder.
petersteindl skrev:Var det Lars-Göran som fotograferade? Han är fotograf.
paa skrev:Jag ser att det saknas några tidningar, är dom fysiskt borta eller bara inte inskaffade än?
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Var det Lars-Göran som fotograferade? Han är fotograf.
Han är väl med på gruppbilden? Alltså var det inte han som fotograferade.
paa skrev:1992 nr 2, 3 och 4 torde väl vara tidningarna med byggbeskrivning av LTS F1?
Jag vet att jag har dom tre, men dom sitter inte i pärmen där dom borde. Men om jag hittar dom, vilket format ska dom skannas i, och vilken upplösning?
paa skrev:1992 nr 2, 3 och 4 torde väl vara tidningarna med byggbeskrivning av LTS F1?
Jag vet att jag har dom tre, men dom sitter inte i pärmen där dom borde. Men om jag hittar dom, vilket format ska dom skannas i, och vilken upplösning?
Johan_Lindroos skrev:paa skrev:1992 nr 2, 3 och 4 torde väl vara tidningarna med byggbeskrivning av LTS F1?
LTS F1 med derivat kom inte så tidigt. De kom ca 1997 +/- något år sisådär.
Det var något år som det var problem med utgivningen, kanske var det 1992? Eller var det lite tidigare? Det kom bara något nummer vilket gjorde att föreningen höll på att gå under. Sedan gjorde Ingvar ett hästjobb och fick skutan på rätt köl igen.
paa skrev:Johan_Lindroos skrev:LTS F1 med derivat kom inte så tidigt. De kom ca 1997 +/- något år sisådär.
Det var något år som det var problem med utgivningen, kanske var det 1992? Eller var det lite tidigare? Det kom bara något nummer vilket gjorde att föreningen höll på att gå under. Sedan gjorde Ingvar ett hästjobb och fick skutan på rätt köl igen.
Jag tror allt detta stämmer, jag hittade nu LTS-F1 i 1997 års tidningar, och jag tror inte det kom ut någon tidning i pocketformatet efter nr 5/nr 1 1992, trots att det står i Ingvars första tidning, dvs i nr 1-1993, att den sista lilla med löpnr 6 var på gång parallellt, men den trycktes nog aldrig...
Jag tror dock att det var ett år till som det bara kom ut ett par nummer men sedan har det ju rullat på med fyra per år, även om fyran någon gång kommit efter jul..
Men nr 2, 3 och 4 från 1992 kan man nog leta sig förgäves efter.