Moderator: Redaktörer
Magnuz skrev:Saknar alternativet ”begagnat” vilket i stort sett är det enda jag nyttjat på många år.
Strmbrg skrev:Det har ofta tvingats handla om att kontakta en butik som får kontakta en agent som får ta hem från tillverkaren.
Det jag har efterfrågat har inte funnits hemma.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Det har ofta tvingats handla om att kontakta en butik som får kontakta en agent som får ta hem från tillverkaren.
Det jag har efterfrågat har inte funnits hemma.
Åja, anstränger man sig lite så går det nog att hitta någonstans i Sverige. I Örebro fanns/finns Accuphase A-48 som borde låta hyfsat lika sin lillebror. I Malmö hade du nog hittat det mesta från den firman.
Om jag köper förstärkare för ett par hundra tusen är hemlån ett krav annars skulle jag välja bort märket.
Att butiken inte ligger nästgårds är inget problem.
Strmbrg skrev:Nä, det var på ett annat ställe.
Minns även ett annat tillfälle för en himskans massa år sedan.
Veteran Hifi:
"Hej! Jag skulle få låna hem en XXX över helgen."
"Vi kan inte hålla på och låna ut en massa saker hit och dit!..//... Jaså är det du! Ja, ta hem den bara! Betala gör du om du vill behålla den."
LeifB skrev:Håller med Strömberg att handlare kan inte så mycket.
Deras första mål är bara att sälja så mycket de kan.
De ska försöka överleva de också. Kärva tider. Stormarknader har gett upp att försöka sälja hifi nu för tiden.
Det finns fortfarande några etablerade hifi handlare kvar som slåss om de peningstarka kunderna.
Det sägs att 10% av befolkningen i Sverige har minst en miljon på banken. En del kan förverkliga sina drömmar om ett perfekt ljud. Det är lätt att sväva i uppgraderings världen. Om man råkar hamna där är det inte säkert att man blir tillfredställd. Förr eller senare så tar pengarna slut. Då är det lätt att ge upp. Det blir inte säkert bättre oavsett hur mycket det kostar.
Annorlunda blir det, men att det blir bättre vill jag ha osagt. Ljud för med sig så mycket känslor.
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 24 gäster