Moderator: Redaktörer
Prozac skrev:sportbilsentusiasten skrev:Prozac skrev:
Ok tack. Hifi News borde antingen, som minst, lägga in en kommentar eller föredragsvis avpublicera artikeln/göra om testet.
Kan admin ta bort min post ovan så att jag inte sprider felaktiga bilder och uppgifter i onödan?
Märk ut texten som ska bort så fixar jag det.
Vill inte radera fel stycke
Hela min post som avser PS Audio FR20, tack.
sammel skrev:För mig får du gärna ta bort min kommentar i sammanhanget också eftersom den hänger ihop,
så det blir snyggt
I-or skrev:Baspuckeln blir relativt jämn mellan ca 50 och 250 Hz med mät- och rumseffekter inräknade. Det som man mest störs av när man simulerar klangen är den "tjockare" övre basen och undre mellanregistret i kombination med en alldeles hemsk förhöjning av mellan- och övre diskanten förutsatt att man håller sig på referensaxeln. Vid sidan av denna blir den hemska diskantförhöjningen något mindre påträngande, men luftigheten i toppoktaven försvinner istället fullständigt.
Avsaknaden av lågbas och distinkt klang via avrullningen under 50 Hz respektive dalen kring 2,5 kHz är förvisso också tydligt märkbara, men oftast mindre problematiska.
Klangen kan nog mer beskrivas som Dantax eller andra gamla budgetmärken än HiFi. Faktum är att moderna budgetkonstruktioner oftast är långt bättre än detta.
Kalman Rubinson skrev:The 705 is capable of satisfying critical ears. It offers striking clarity and detail and can generate a wide, stable, realistic soundstage. The elevated upper midrange and treble of the 705 S3 contributes to its perceived clarity and soundstage. Only at very high listening levels did it seem bright. Even then it was not a disqualifier, because it seemed to remain distortion-free.
HerrD skrev:Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg detta:
https://www.stereophile.com/content/ste ... onent-year
Det följer väl samma princip. Antar att John Atkinson funderar över vart skeppet är på väg...
With our usual definition of clipping—when the THD+noise reaches 1%—and with both channels driven, I measured a clipping power of just 1Wpc from the 8 ohm tap into 8 ohms (fig.5) and from the 4 ohm tap into 4 ohms (fig.6).
HerrD skrev:Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg detta:
Det följer väl samma princip. Antar att John Atkinson funderar över vart skeppet är på väg...
pLudio skrev:HerrD skrev:Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg detta:
Det följer väl samma princip. Antar att John Atkinson funderar över vart skeppet är på väg...With our usual definition of clipping—when the THD+noise reaches 1%—and with both channels driven, I measured a clipping power of just 1Wpc from the 8 ohm tap into 8 ohms (fig.5) and from the 4 ohm tap into 4 ohms (fig.6).
Vilken förstärkare de valt som årets!
smooth highs, a clear midrange that leaned toward lush, and a surprisingly taut yet rich low end.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster