Moderator: Redaktörer
Diavolo skrev:Roger, rummet är på 55kvm o 3,6m i tak. LTS’erna låter som ett par stativare.
Diavolo skrev:Hej,
Får inte riktig ordning på basen i mitt jätterum så jag gick o köpte en SVS sub för att få nåt annat än mellanbas.
Vad är lämplig frekvens att sätta på den? 70-80 cirka? Eller det finns kanske nåt smart sätt att komma fram t det, tex m REW eller Dirac Live?
RogerGustavsson skrev:Diavolo skrev:Roger, rummet är på 55kvm o 3,6m i tak. LTS’erna låter som ett par stativare.
Ja, då lär det väl inte räcka med en SVS subba? Den har väl egentligen inte mycket mera luftförflyttningskapacitet än två LTS 3v.1? Kör du dem parallellt får du förstås mera nivå.
eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Diavolo skrev:Roger, rummet är på 55kvm o 3,6m i tak. LTS’erna låter som ett par stativare.
Ja, då lär det väl inte räcka med en SVS subba? Den har väl egentligen inte mycket mera luftförflyttningskapacitet än två LTS 3v.1? Kör du dem parallellt får du förstås mera nivå.
Fast det måste ju ändå göra skillnad med subbasstöd om man delar rätt lågt.
eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Diavolo skrev:Roger, rummet är på 55kvm o 3,6m i tak. LTS’erna låter som ett par stativare.
Fast det måste ju ändå göra skillnad med subbasstöd om man delar rätt lågt.
I-or skrev:Knappast ens i närheten, då xmax för SVS-elementen brukar bara ganska väl tilltaget.
Calleberg skrev:Låter som det är läge att kolla över hur basarna är kopplade i dina lts högtalare, sitter det två åttor per sida eller hur var det nu?
eljulio skrev:Det är versionen med en bas i respektive högtalare. Jag har haft detta par hemma och de är synnerligen potenta i mitt rum, men mitt rum är ju puttelitet jämfört detta. Jag kan förstå att det behövs mer...
eljulio skrev:Det är versionen med en bas i respektive högtalare. Jag har haft detta par hemma och de är synnerligen potenta i mitt rum, men mitt rum är ju puttelitet jämfört detta. Jag kan förstå att det behövs mer...
eljulio skrev::lol:
så det fanns bas i dem... moha, ha, ha, ha....... ha....
Calleberg skrev:eljulio skrev::lol:
så det fanns bas i dem... moha, ha, ha, ha....... ha....
Nåja, lugn och fin, det kan hända den bästa... Eljulio själv t.ex typ....
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Daad och 27 gäster