Kronkan skrev:petersteindl skrev:Kronkan skrev:
Jag hittar tyvärr inte tråden. Du spinner på en video som beskare ett fenomen speciellt utvecklat av vissa i Kina, Ryssland och Indien och därefter beskriver du dig själv som någon i praktiken blivit en konspirationsteoretiker.
Sedan beskriver du det som hänt i Kalifornien och då omkring vissa kraftigt expanderande företag som kan vara intressant i sammanhanget men var det kommer in i konspirationen förstår jag inte.
Ikearesonemanget förstår jag inte. Vad som hände med TEKO har jag en hygglig förståelse för men inte alls de svepande saker.
???
Sedan kommer kommer döden in.
Jo, du är i tråden. Den heter Peter Steindl? Det gäller således allt gällande Peter Steindl och det i en salig röra och så kommer det förbli och fortgå allt efter mitt behag och infall för stunden.
Det är det som är jag, Peter Steindl. Det är jag som är trådämnet, vad jag än skriver om ur min synvinkel. Tjolahopp.
[ YouTube ]
Torghandel, lek och bus, mm.
Att döden kommer in i bilden på Jorden är ju på grund av att människor gillar att döda varandra. Så har det varit ända från Kain.
Det syns väl ganska klart och tydligt genom historieböckerna. Det sker överallt och sedan några år rekryteras det barn på löpande band i Sverige just för att mörda. Ungarna verkar digga detta och får lite stålar och svenskarna har bett om just denna situation. Enkelt. Även en medelintelligent schimpans förstår att om man importerar katastrof så får man katastrof. Det är inget konstigt med det. Logiskt och rationellt.
Ikea flyttade hela sin stiftelse till länder där de fritt kunde expandera hela verksamheten utan att betala skatt. Tetra Pak likaså. För mer än 20 år sedan hörde jag en mycket lång intervju med Rausing. Han förklarade hur det funkar. Då gick det upp ett Liljeholmens. Inte en spänn till Sverige. Inte en spänn till någon annan heller. Joakim von Anka kunde inte gjort det bättre. Då går det att expandera snabbt och att investera snabbt. Till slut är konkurrensen nollad.
Vad gäller företagare, så finns det en fördel av att vara i Kalifornien kontra Sverige. Det fick Stig Carlsson bittert erfara.
BNP i Kalifornien var 2700 miljarder dollar år 2017. I Sverige kanske 470 M$. Större befolkning och större marknad i Kalifornien.
Men, men, Sverige kränger 4 flygplan till Ungern och brödraskapet är uppnått.
Nu skall vi ta varandra i hand och sjunga We shall over come.
Står fast vid att forskning av idag inte bör kallas forskning, om ordet skall ha samma betydelse och definition som ordet en gång hade.
Det är två helt skilda saker som inte ens har en endaste beröringspunkt med varandra. Så blir det i ett totalkorrupt system.
Det är bara att gilla läget.
Newton och grabbarna med Einstein m.fl. är en svunnen tid blott. Nu är det videos tå tuben som gäller och personlig marknadsföring över deras eget ego.
Det ger snabbast cash och är dess värre troligen mer seriöst än dagens forskning och då är det l
ågt.
Nä, now for something completely different.
Bass!
[ YouTube ]
MvH
Peter
Det var inte så länge sedan jag bidrog till att stoppa förflyttningen av tråden Steindl till egna trådar. Såsom du tolkar beslutet att det är din personliga tråd så ångrar jag djupt detta.
Denna tråd hör inte hemma i ”Generellt om Hifi”.
Det var länge sedan det var så.
Jag är intresserad att läsa om ljud, hifi och musik. Men inte läsa om dystopier ..
Kronkan, sluta gärna läsa tråden om du inte vill läsa. Som jag ser det har du själv inte skrivit något om hifi. Detta är synnerligen anmärkningsvärt. Du vill gärna styra och ställa och kommendera andra, speciellt de som skriver om hifi, typ I-or. Tidigare var det mot IÖ.
Jag blev medlem på forumet i april år 2007 och enkom därför att tråden fanns i Generellt om hifi och tråden har varit i denna forumdel hela tiden. Det är snart 17 år sedan.
Nu vill du, som i princip aldrig skriver något om hifi, att tråden skall flyttas mellan olika forumdelar på grund av att just du inte gillar vissa saker som jag skriver. Det betyder att om jag inte skriver så som du befaller så skall tråden jag skriver i flyttas till annat ställe på forumet enligt dina direktiv. Man skall således flytta runt tråden på dina befallningar.
Så här är det!
Flyttas denna tråd från Generellt om hifi, så upphör mitt medlemskap i samma sekund.Då upphör nämligen mitt intresse för forumet i sin helhet.Denna tråd är inte ens min tråd. Det är inte jag som startade den. Jag kan inte gå in och redigera första inlägget och jag vill inte det ens en gång.
Skulle aldrig falla mig in att starta en tråd i medlemsavdelningen.
Något annat än nuvarande position för tråden är helt otänkbart för min del.
Det finns en hel del om hifi i tråden och det är tänkt att komma mer, men enkom i min takt, då jag känner för det.
Jag skriver enkom då andan faller på d v s då jag har inspiration. Jag skriver inte i tvång eller som om jag vore slav, även fast du vill få till det på sådant sätt.
Sådana människor som du, förtar andra människors inspiration. Har du tänkt på det? Om inte, så är det nog dags att tänka till.
Du skriver själv inget om hifi men du vill domdera över andra och ha makten över andra.
Kallar du detta för något som kan anses vara bra?
Så fort något går dig emot och du inte längre kan gå i klinch i spörsmålet, så gömmer du dig bakom konstiga fraser som inte har ett dugg med frågeställningen att göra.
Du gör det gång på gång mot I-or. I mina ögon ser det konstigt ut.
Du har helt enkelt inget mer att tillföra i sådana frågor och då blir det konstigheter från din sida.
Forumet håller på att gå mot sin sista suck. Snart stängs det ner. Det har forumägaren själv sagt för flera månader sedan.
Det är några månader kvar om inte pLudio med team tar över stafettpinnen eller några andra.
Vad gäller forskning och högskolor, så ligger nog I-or, Sprudel och JM nära ämnet i sin yrkesverksamhet och de verkar inte imponerade över dagens forskning, eller upplägg av forskning.
De som verkar imponerade av dagens forskning är de som inte har någon anknytning till forskning. De lyckligt ovetande.
Nog om detta.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.