Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Med ”virtuell kabel” kan du ju mata Sporifys data till vilken mediaspelare du vill. HQPlayer t.ex. Du behöver inte ens använda datorn som gränssnitt.
dewpo skrev:Alla vet ju att Spotify maxar ut på 320kbits komprimerat ljud Och det diskuteras "flitigt" huruvida detta är hörbart eller inte Men för att klargöra, 320kbits "problemet" är det minsta problemet om man vill få välljud från Spotify.
Här är de "större" problemen...
# Desktop applikationen saknar möjlighet att välja vilken av datorns ljudutgångar man vill använda
# Mobil mjukvaran saknar "vettig" EQ att justera lurarnas ljud med
# Spotify försöker att i största möjliga mån försvåra för människor som värdesätter "korrekt" ljud och vill spela upp materialet genom mjukvara som ger möjlighet till EQ och aktiv delning
Kan någon förklara för mig (som är lite dum) "-Voffor gör di på detta viset?"
Hittills så är min uppfattning om Spotify efter att ha provat i ett par dagar att det på intet sätt kan ersätta en riktig musiktjänst. Utan mest är en socialmediaplattform för ungdomar som gillar att "jamma" tillsammans
idea skrev:dewpo skrev:Alla vet ju att Spotify maxar ut på 320kbits komprimerat ljud Och det diskuteras "flitigt" huruvida detta är hörbart eller inte Men för att klargöra, 320kbits "problemet" är det minsta problemet om man vill få välljud från Spotify.
Här är de "större" problemen...
# Desktop applikationen saknar möjlighet att välja vilken av datorns ljudutgångar man vill använda
# Mobil mjukvaran saknar "vettig" EQ att justera lurarnas ljud med
# Spotify försöker att i största möjliga mån försvåra för människor som värdesätter "korrekt" ljud och vill spela upp materialet genom mjukvara som ger möjlighet till EQ och aktiv delning
Kan någon förklara för mig (som är lite dum) "-Voffor gör di på detta viset?"
Hittills så är min uppfattning om Spotify efter att ha provat i ett par dagar att det på intet sätt kan ersätta en riktig musiktjänst. Utan mest är en socialmediaplattform för ungdomar som gillar att "jamma" tillsammans
På datorn väljer du vilken ljudutgång du vill använda, är ju inget som Spotify styr eller skall styra. Du kan dock välja att inifrån Spotify välja att spela upp på en annan enhet, typ Chromecast.
Anledningen till att det inte finns någon EQ är troligen att 99,99 % av användarna inte efterfrågar detta. De vill bara spela upp musiken utan krångel.
I mina ögon är en musiktjänst någon som tillhandahåller musik. Vill jag påverka det som spelas upp så är det i spelaren jag skall göra detta. Däremot kan man ju kritisera både Windows, Apple och Android för att de är så taffliga uppspelare i standardversionerna.
PerStromgren skrev:Är väljljud viktigt, är väl en deikerad streamer ansluten till musikanläggningen den enda vägen att gå? Musik i en telfon måste väl ändå anses vara en nödväg? Eller en dator som kan plinga och stänga av sig när den får för sig det?
Jag tror tyvärr inte att Spotify har faktiskt-medlemmar som sin främsta målgrupp, för övrigt.
PerStromgren skrev:Jag tror tyvärr inte att Spotify har faktiskt-medlemmar som sin främsta målgrupp, för övrigt.
pLudio skrev:PerStromgren skrev:Jag tror tyvärr inte att Spotify har faktiskt-medlemmar som sin främsta målgrupp, för övrigt.
Det skall inte gå att konfigurera mjukvaran fel.
jonasp skrev:Tja, jag skickar utan problem spotify-ljudet till det ljudkort jag önskar och lägger på EQ på signalen utan svårighet. Förstår inte riktigt problemet?
dewpo skrev:jonasp skrev:Tja, jag skickar utan problem spotify-ljudet till det ljudkort jag önskar och lägger på EQ på signalen utan svårighet. Förstår inte riktigt problemet?
Utan att välja ljudkortet du önskar använda som standardenhet för ljud? Hur i så fall? Det är precis vad jag önskar att göra.
jonasp skrev:dewpo skrev:jonasp skrev:Tja, jag skickar utan problem spotify-ljudet till det ljudkort jag önskar och lägger på EQ på signalen utan svårighet. Förstår inte riktigt problemet?
Utan att välja ljudkortet du önskar använda som standardenhet för ljud? Hur i så fall? Det är precis vad jag önskar att göra.
Du kan, i Windows, välja en utdataenhet för ljud på appnivå. T ex att standardljud går till Realtek och Spotify går till Scarlett 2i2. Eftersom det är inbyggt i Windows finns det ingen anledning för Spotify att implementera eget stöd för det.
Eller missförstår jag vad du är ute efter?
dewpo skrev:Kan någon förklara för mig (som är lite dum) "-Voffor gör di på detta viset?"
dewpo skrev:Utan mest är en socialmediaplattform för ungdomar som gillar att "jamma" tillsammans
dewpo skrev:Det kände jag ej till Det var det jag sökte, tidigare Men nu så har mitt Spotify problem löst sig på ett ännu smidigare sätt
BosseS skrev:dewpo skrev:Kan någon förklara för mig (som är lite dum) "-Voffor gör di på detta viset?"
Frågan är bredare än så.
Varför ignorerar de alla sina kunders alla slags önskemål på ett arrogant sätt?
Varför försämrar de funktionaliteten vid varje uppdatering?dewpo skrev:Utan mest är en socialmediaplattform för ungdomar som gillar att "jamma" tillsammans
Svaret ligger troligen där nånstans. Den är gjord för ungdomar som bara kan kommunicera med öhhh...
Tell skrev:Wavelet eller Poweramp till din Android för att EQa Spotofy.
Tell skrev:BosseS skrev:dewpo skrev:Kan någon förklara för mig (som är lite dum) "-Voffor gör di på detta viset?"
Frågan är bredare än så.
Varför ignorerar de alla sina kunders alla slags önskemål på ett arrogant sätt?
Varför försämrar de funktionaliteten vid varje uppdatering?dewpo skrev:Utan mest är en socialmediaplattform för ungdomar som gillar att "jamma" tillsammans
Svaret ligger troligen där nånstans. Den är gjord för ungdomar som bara kan kommunicera med öhhh...
Ja den här rent idiotiska förändringen av fältet till vänster som dom av nån oklar anledning har tryckt in halva telefon-UI:t i. Är hur många som helst på deras egna forum som klagat på det o vill ha det som det var förr, men inte fan lyssnar Spotify inte
Men i övrigt så tycker jag Spotifys ux är ganska trevlig, speciellt om man installerar Spicetify för att snygga till o beefa upp det lite extra.
Magnuz skrev:Ja Spotifys gränssnitt blir bara värre och värre. Varför får man upp en massa av deras hitte-på-listor bland sina egna listor, till exempel? Och varför måste man trycka på ”visa alla” för att se en artists alla album?
Ogjort skrev:Sannolikt för att 98% av användarna ALDRIG söker eller väljer musik. De tar det som serveras eller "väljer" olika "moods" eller färdiga listor.
Så numera är allt som har med sök eller välj att göra totalt ignorerat.
Magnuz skrev:Tror tyvärr att du har rätt. För mig är det obegripligt.Ogjort skrev:Sannolikt för att 98% av användarna ALDRIG söker eller väljer musik. De tar det som serveras eller "väljer" olika "moods" eller färdiga listor.
Magnuz skrev:Ogjort skrev:Sannolikt för att 98% av användarna ALDRIG söker eller väljer musik. De tar det som serveras eller "väljer" olika "moods" eller färdiga listor.
Tror tyvärr att du har rätt. För mig är det obegripligt.
Ogjort skrev:...
Historiskt får den en att reflektera över radions roll i artisters framgångssaga.
Kraniet skrev:PerStromgren skrev:Är väljljud viktigt, är väl en deikerad streamer ansluten till musikanläggningen den enda vägen att gå? Musik i en telfon måste väl ändå anses vara en nödväg? Eller en dator som kan plinga och stänga av sig när den får för sig det?
Jag tror tyvärr inte att Spotify har faktiskt-medlemmar som sin främsta målgrupp, för övrigt.
Jag använder bara spotify sen några år. Men bästa sättet att spela upp det är ju direkt i förstärkaren med spotify connect.
Med min förra Marantz-stärkare så kunde jag dessutom starta musikuppspelningen direkt från telefonappen, väldigt smidigt. Men med min nuvarande NAD måste jag starta stärkaren manuellt först..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Britt-Gunnar, Fostex och 5 gäster