Ormoljans topplista

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 2022-11-10

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Imperial-Blomman » 2024-05-26 14:47

Harryup skrev:Mina erfarenheter är att jag faktiskt inte stött på någon som jag verkligen kan tänka mig enbart säljer produkter för att luras.
Tvärtom så är jag övertygad om att folk tror på det som dom säljer. Dessutom så känner jag inte till någon butik som inte lånar ut grejor för test.
Det jag kan tänka mig är att suggestionen när man testar tar överhanden när något blivit uppmärksammat utomlands så att man hjälper kunder att kunna köpa grejen dom vill ha. Att alla grejer oavsett anläggning alltid kommer att låta bättre tror jag ingen tror på.
Tänket på kombinationseffekter är utbrett bland butiker så att man inte hör en förbättring av något inser nog alla.
Men att det för någon någonstans som kanske gjort sig ett namn som influencer kan vara svårt att övertyga en kund att dom inte skall köpa.
Dessutom är mycket dåligt tillverkat och om man ersätter ett billig switch så är det ju möjligt att man får ett bättre nätverk och att man då kanske tycker att det låter ju bättre också. Och ibland kan det säkert räcka med att dra ut en kontakt och sätta i den igen för att saker skall fungera bättre, så förbättringar kan ju uppstå bara folk meckar med sina grejor och så tror man att det var den nya grunkans förtjänst att det blev så.
Är ju få handlare som blir rika på att inte leverera det kunderna beställer. Allt skit som säljs är ju inte så att det demas eller ens rekommenderas i butiker.
Så faktisktandan att butiker och leverantörer är bedragare har jag faktiskt inte mött någonstans i övrigt. Att ge dåliga råd eller representera dåliga produkter är ju inte ovanligt oavsett bransch. Men det är för lite pengar i HiFi för att någon medvetet skall hålla på med bedrägeri.

/Harry


+1
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Ormoljans topplista

Inläggav distad » 2024-05-26 15:12

Imperial-Blomman skrev:
Harryup skrev:Mina erfarenheter är att jag faktiskt inte stött på någon som jag verkligen kan tänka mig enbart säljer produkter för att luras.
Tvärtom så är jag övertygad om att folk tror på det som dom säljer. Dessutom så känner jag inte till någon butik som inte lånar ut grejor för test.
Det jag kan tänka mig är att suggestionen när man testar tar överhanden när något blivit uppmärksammat utomlands så att man hjälper kunder att kunna köpa grejen dom vill ha. Att alla grejer oavsett anläggning alltid kommer att låta bättre tror jag ingen tror på.
Tänket på kombinationseffekter är utbrett bland butiker så att man inte hör en förbättring av något inser nog alla.
Men att det för någon någonstans som kanske gjort sig ett namn som influencer kan vara svårt att övertyga en kund att dom inte skall köpa.
Dessutom är mycket dåligt tillverkat och om man ersätter ett billig switch så är det ju möjligt att man får ett bättre nätverk och att man då kanske tycker att det låter ju bättre också. Och ibland kan det säkert räcka med att dra ut en kontakt och sätta i den igen för att saker skall fungera bättre, så förbättringar kan ju uppstå bara folk meckar med sina grejor och så tror man att det var den nya grunkans förtjänst att det blev så.
Är ju få handlare som blir rika på att inte leverera det kunderna beställer. Allt skit som säljs är ju inte så att det demas eller ens rekommenderas i butiker.
Så faktisktandan att butiker och leverantörer är bedragare har jag faktiskt inte mött någonstans i övrigt. Att ge dåliga råd eller representera dåliga produkter är ju inte ovanligt oavsett bransch. Men det är för lite pengar i HiFi för att någon medvetet skall hålla på med bedrägeri.

/Harry


+1

Bara +1 ? :o Nog är det värt +10 :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-26 17:22

Ormolja som är kul är Entreqs hifi-möss. Vill minnas att H&M höjde dem till skyarna även för det de gjorde för ljudet, men sedan dess har jag aldrig sett dem användas i samband med högtalartester. En lagom stor hifi-mus ska jag köpa som present till någon en vacker dag.
Sitter nöjd :)

jansch
 
Inlägg: 3732
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Ormoljans topplista

Inläggav jansch » 2024-05-26 22:57

distad skrev:
Imperial-Blomman skrev:
Harryup skrev:Mina erfarenheter är att jag faktiskt inte stött på någon som jag verkligen kan tänka mig enbart säljer produkter för att luras.
Tvärtom så är jag övertygad om att folk tror på det som dom säljer
. Dessutom så känner jag inte till någon butik som inte lånar ut grejor för test.
Det jag kan tänka mig är att suggestionen när man testar tar överhanden när något blivit uppmärksammat utomlands så att man hjälper kunder att kunna köpa grejen dom vill ha. Att alla grejer oavsett anläggning alltid kommer att låta bättre tror jag ingen tror på.
Tänket på kombinationseffekter är utbrett bland butiker så att man inte hör en förbättring av något inser nog alla.
Men att det för någon någonstans som kanske gjort sig ett namn som influencer kan vara svårt att övertyga en kund att dom inte skall köpa.
Dessutom är mycket dåligt tillverkat och om man ersätter ett billig switch så är det ju möjligt att man får ett bättre nätverk och att man då kanske tycker att det låter ju bättre också. Och ibland kan det säkert räcka med att dra ut en kontakt och sätta i den igen för att saker skall fungera bättre, så förbättringar kan ju uppstå bara folk meckar med sina grejor och så tror man att det var den nya grunkans förtjänst att det blev så.
Är ju få handlare som blir rika på att inte leverera det kunderna beställer. Allt skit som säljs är ju inte så att det demas eller ens rekommenderas i butiker.
Så faktisktandan att butiker och leverantörer är bedragare har jag faktiskt inte mött någonstans i övrigt. Att ge dåliga råd eller representera dåliga produkter är ju inte ovanligt oavsett bransch. Men det är för lite pengar i HiFi för att någon medvetet skall hålla på med bedrägeri.

/Harry


+1

Bara +1 ? :o Nog är det värt +10 :mrgreen:


Kolla in Entreq:s "Magma energy transforming feet" produkter. Man hänvisar till bl.a TMD funktion (avstämda massdämpare). Dom kan belastas med 1 - 60kg alternativt 1-80kg.

Antingen kör man en "rövare" och tror att människor är obildade och dumma i huvudet........ eller så lider dom själva av total okunskap. Hur har dom öerhuvudtaget koppat ihop produkten med TMD? Vet dom inte ens om vad "T" står för (tuned = avstämd)?
Hur i hela friden kan en avstämd dämpare hantera allt ifrån 1- 60 respektive 1 -80 kg? Dessutom får man "different results" beroende på hur många man använder? Hur då? Hur menar dom att man ska optimera?

En avstämd massdämpare (TMD) är dimensionerad för ett specifikt objekt, alltifrån motorer till skyskrapor.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39929
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Ormoljans topplista

Inläggav petersteindl » 2024-05-26 23:29

Har vi ett paradigmskifte på gång?

Har ni provat THE EXTENDER? Det är en TRUE TRANSMISSION TECHNOLOGY, samt en HYBRID DESIGN. Dessutom är den HALOGEEN FREE.

Något för I-or att köpa in för utvärdering och för LTS att prova. Morello skall göra mätningar. Jag avvaktar allas resultat. 8)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15204
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Harryup » 2024-05-26 23:29

Ja, fast nu gällde det ju om tillverkaren tror på den eller gjort den för att han skall kunna blåsa folk. Jag har sett en del Entreq-lådor och förvånats av teorierna, men tror nog inte att det räknas som bedrägeri för det. MP energipolitik tror dom ju också på själva så det finns lite ojämn kvalité på forskningsresultat på många nivåer.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15204
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Harryup » 2024-05-26 23:32

petersteindl skrev:Har vi ett paradigmskifte på gång?

Har ni provat THE EXTENDER? Det är en TRUE TRANSMISSION TECHNOLOGY, samt en HYBRID DESIGN. Dessutom är den HALOGEEN FREE.

Något för I-or att köpa in för utvärdering och för LTS att prova. Morello skall göra mätningar. Jag avvaktar allas resultat. 8)


Jag är nöjd med mina. Tycker ljudet blev drygt 8% bättre.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19098
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Max_Headroom » 2024-05-27 13:12

jansch skrev:Kolla in Entreq:s "Magma energy transforming feet" produkter. Man hänvisar till bl.a TMD funktion (avstämda massdämpare). Dom kan belastas med 1 - 60kg alternativt 1-80kg.

Antingen kör man en "rövare" och tror att människor är obildade och dumma i huvudet........ eller så lider dom själva av total okunskap.


Varför inte både och?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Kermit116
 
Inlägg: 1343
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Kermit116 » 2024-05-27 14:55

Ja, Entreq ligger sannolikt bra till för att toppa den svenska listan över ormolja.

Ägaren har massor av skäl att hålla på med detta, 7 059 000 stycken närmare bestämt, ty det är vad omsättningen i Entreq Sale AB uppgick till för räkenskapsåret 2022. Nu är ju inte försäljningen samma sak som pengar i fickan, nettoresultatet uppgick till 216 tsek vilket inte är jättemycket på den omsättningen, MEN ägaren till Entreq Sale AB har även en enskild firma med namnet Entreq som enl sin verksamhetsbeskrivning ska hålla på på med "Musikbranschen, tillverkning och försäljning av tillbehör till ljudanläggningar såsom specialbänkar, nät-, signal- och högtalarkablar.". Intressant därtill är att den enskilda firman även innefattar spannmålsodling och att ägaren bor på en jord- o skogsbruksfastighet om ca 14 hektar. Med kännedom om hur beskattning av näringsverksamhet inom enskilda firmor går till så GISSAR jag att överskott i Entreq Sale AB har reducerats med tjänster utförda i eller varor sålda av den enskilda firman och där överskott beskattas till 30% om där finns tillräckligt med eget kapital för att tillämpa s k räntefördelning. Ägarfamiljens bilval talar inte för att dom lever i någon större fattigdom.

Men det är klart, det har ju genom åren funnits människor som finansierat sitt leverne på att sälja homeopatiska preparat också...
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Ormoljans topplista

Inläggav distad » 2024-05-27 15:53

Ormolja för 7 mille..... 8O Såg någon pinal ifrån firman häromdagen..... ja det var en nätkabel som säljaren ville ha 25 papp för. Och ingen nätkabel inget ljud ur apparaten, så den är viktig. 8)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39929
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Ormoljans topplista

Inläggav petersteindl » 2024-05-27 16:19

petersteindl skrev:Har vi ett paradigmskifte på gång?

Har ni provat THE EXTENDER? Det är en TRUE TRANSMISSION TECHNOLOGY, samt en HYBRID DESIGN. Dessutom är den HALOGEEN FREE.

Något för I-or att köpa in för utvärdering och för LTS att prova. Morello skall göra mätningar. Jag avvaktar allas resultat. 8)

Glömde länken.
https://www.vandenhul.com/product/the-extender
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Ormoljans topplista

Inläggav distad » 2024-05-27 17:14

Wooow.... :o Kör inte hifikg med någon vandenhul ? Han måste ju bara ha den där träbiten :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39929
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Ormoljans topplista

Inläggav petersteindl » 2024-05-27 17:28

distad skrev:Wooow.... :o Kör inte hifikg med någon vandenhul ? Han måste ju bara ha den där träbiten :D


Dom har han undangömda.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Ormoljans topplista

Inläggav distad » 2024-05-27 17:49

petersteindl skrev:
distad skrev:Wooow.... :o Kör inte hifikg med någon vandenhul ? Han måste ju bara ha den där träbiten :D


Dom har han undangömda.

Jag "tror" att han dragit "ur" kablarna ur ett par EKK och stoppat i vandenhul i "plastslangen" Han försöker "luras" gubben.... :o
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-27 18:05

"However, The Extender produces no sound and is also not a supertweeter. You cannot measure or hear any sound coming from The Extender. The Extender emits a signal which communicates direct with the brain. Limited loudspeakers performance, colored acoustics or even some ear defects are hereby bridged."

Fantastisk produkt! Omöjlig att avslöja som bluff, den ska inte gå att detektera med mätningar. Och om din hjärna inte förmår uppskatta dess storhet så är det inte fel på Extendern...

Vojne! vdH har jag sett som hyggligt seriösa när det gäller slipning av nålar o sånt. Deras kablar förstör inte ljudet, men de ger, naturligtvis, ingen förbättring heller. Nä, mina vdH köpte jag av Kent redan när han hade sin butik på Grev Turegatan. Det var för övrigt han som levererade mina, extra välljudande, Carlsson OA52 och det var i samband med det köpet en kväll strax efter stängning som jag lät mig "pådyvlas" vdH kablarna, något skulle han väl får tjäna en slant på. Av någon anledning ville han bara kasta ut Carlsson (fast han föredrog dem framför allt annat i butiken) det var något med att han inte skulle få fortsätta som återförsäljare. Har letat i Peters trådar om vad det kan ha varit som hände just då. Har för mig att det var en kedja som fick ensamrätt på att sälja Carlsson. Inte hifiklubben, men det företag som låg i hifiklubbens nuvarande lokaler på Fleminggatan.

Edit: Här finns en recension av The Extender https://positive-feedback.com/audio-discourse/impressions-van-den-hul-the-extender/ Det roligaste med den är att den amerikanska distributören visar sig finnas i en by som heter Bluffton :)
I artikeln, som givetvis hyllar produkten, finns även priset angivet, ynka $5000 för ett par!

På ASR kallas den för "Extreme Snake Oil" men vad vet de!?

Lyssna själv!
Sitter nöjd :)

Tell
 
Inlägg: 2135
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Tell » 2024-05-28 01:04

Harryup skrev:Mina erfarenheter är att jag faktiskt inte stött på någon som jag verkligen kan tänka mig enbart säljer produkter för att luras.
Tvärtom så är jag övertygad om att folk tror på det som dom säljer. Dessutom så känner jag inte till någon butik som inte lånar ut grejor för test.
Det jag kan tänka mig är att suggestionen när man testar tar överhanden när något blivit uppmärksammat utomlands så att man hjälper kunder att kunna köpa grejen dom vill ha. Att alla grejer oavsett anläggning alltid kommer att låta bättre tror jag ingen tror på.
Tänket på kombinationseffekter är utbrett bland butiker så att man inte hör en förbättring av något inser nog alla.
Men att det för någon någonstans som kanske gjort sig ett namn som influencer kan vara svårt att övertyga en kund att dom inte skall köpa.
Dessutom är mycket dåligt tillverkat och om man ersätter ett billig switch så är det ju möjligt att man får ett bättre nätverk och att man då kanske tycker att det låter ju bättre också. Och ibland kan det säkert räcka med att dra ut en kontakt och sätta i den igen för att saker skall fungera bättre, så förbättringar kan ju uppstå bara folk meckar med sina grejor och så tror man att det var den nya grunkans förtjänst att det blev så.
Är ju få handlare som blir rika på att inte leverera det kunderna beställer. Allt skit som säljs är ju inte så att det demas eller ens rekommenderas i butiker.
Så faktisktandan att butiker och leverantörer är bedragare har jag faktiskt inte mött någonstans i övrigt. Att ge dåliga råd eller representera dåliga produkter är ju inte ovanligt oavsett bransch. Men det är för lite pengar i HiFi för att någon medvetet skall hålla på med bedrägeri.

/Harry

Du är övertygad att den här Audiophile Rocks tror på det han säljer alltså? Visst skulle det kunna vara en psykos han har, eller så har han bara dragit ironin över audiofiler så långt det bara går men att han upptäckte att hans trots det tjänade pengar på det o har därför bara fortsatt att göra narr av audiofiler. Oklart, men både är nog ungefär lika troliga.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16431
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Strmbrg » 2024-05-29 07:12

Inte för att jag menar det själv - eller är särskilt intresserad av listor - men för att de likafullt lär placeras i toppen på en slik lista.

220chordsc.promo_.jpg
220chordsc.promo_.jpg (66.57 KiB) Visad 605 gånger


file.jpg
file.jpg (21.69 KiB) Visad 605 gånger
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 35018
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Morello » 2024-05-29 09:06

Det där är knappast ormolja, ehuru apparaterna kan anses ickenödvändiga för adekvat återgivning.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57402
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Nattlorden » 2024-05-29 09:14

Morello skrev:Det där är knappast ormolja, ehuru apparaterna kan anses ickenödvändiga för adekvat återgivning.


+1
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28131
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Ormoljans topplista

Inläggav PerStromgren » 2024-05-29 09:16

hifikg skrev:"However, The Extender produces no sound and is also not a supertweeter. You cannot measure or hear any sound coming from The Extender. The Extender emits a signal which communicates direct with the brain. Limited loudspeakers performance, colored acoustics or even some ear defects are hereby bridged."


När jag får nys på en sådan där pryl blir jag sugen på att köpa en och såg itu den! Finns det något alls i den, förutom drivning av en LED?

VdH:s produktsida om den: https://www.vandenhul.com/product/the-extender/
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-29 11:51

https://www.youtube.com/watch?v=X9_1R8jbXmI&t=5s

Så, nu blev allt mycket tydligare.
?

The Extender påverkar också elever vid en föreläsning (en tråkig professor blir plötsligt intressant att lyssna på) och soldater som kommer hem från krig slutar ta livet av sig själva om de utsätts för The Extender. Det måste vara sant för A J använder den själv!

Notera de nya användningsområdena för hans halogenfria kablar... vojne
Sitter nöjd :)

steven33
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 2024-01-31

Re: Ormoljans topplista

Inläggav steven33 » 2024-05-29 12:08

hifikg skrev:https://www.youtube.com/watch?v=X9_1R8jbXmI&t=5s

Så, nu blev allt mycket tydligare.
?

The Extender påverkar också elever vid en föreläsning (en tråkig professor blir plötsligt intressant att lyssna på) och soldater som kommer hem från krig slutar ta livet av sig själva om de utsätts för The Extender. Det måste vara sant för A J använder den själv!

Notera de nya användningsområdena för hans halogenfria kablar... vojne

Vet ju knappt om man skall skratta eller gråta när man hör hans förklaring om ”The Extender”.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-29 17:33

Nästan så jag borde packa ihop mina vdH kablar...

https://www.vandenhul.com/product/health-ring/

Är Hul o Belt samma gubbe?
Sitter nöjd :)

steven33
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 2024-01-31

Re: Ormoljans topplista

Inläggav steven33 » 2024-05-29 17:46

hifikg skrev:Nästan så jag borde packa ihop mina vdH kablar...

https://www.vandenhul.com/product/health-ring/

Är Hul o Belt samma gubbe?

Är det verkligen lagligt att påstå dom egenskaperna dessa armband ger. Det är skamligt och Van den Hul borde skämmas.
”Carbon ring that can be used as a wrist bracelet for health reasons: it helps victims of whiplash (instability of the neck and spine after a strong impact, e. g. car accident).”

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Ormoljans topplista

Inläggav distad » 2024-05-29 17:59

hifikg skrev:Nästan så jag borde packa ihop mina vdH kablar...

https://www.vandenhul.com/product/health-ring/

Är Hul o Belt samma gubbe?

Jaså, du har de inkopplade. :mrgreen: Låna ut dem till mig annars. Jag vill ju göra lite tester lite längre fram i tiden då jag är nyfiken på kablar högtalarkablar. Gjorde ju en del tester på 90-talet, men sedan blev det ju aktiva högtalare och nu kommer jag ju gå tillbaka till passiva.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-29 21:00

Högtalarkablarna har jag använt ända sen jag baxade hem mina 52:or, ibland har jag skarvat dem med lampsladd med hjälp av en sockerbit, men oftast har de räckt till. Sen har jag ett par röda signalkablar vdH också, de tar jag fram till jul!
Sitter nöjd :)

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 2022-11-10

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Imperial-Blomman » 2024-05-29 21:02

hifikg skrev:
Är Hul o Belt samma gubbe?


Nope!
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ormoljans topplista

Inläggav hifikg » 2024-05-29 22:13

Imperial-Blomman skrev:
hifikg skrev:
Är Hul o Belt samma gubbe?


Nope!


De är misstänkt lika varandra när det gäller ormolja. Patrick 82 framstår som seriös! Han skänkte ju bort sina prylar.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5194
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Conan » 2024-05-30 06:20

hifikg skrev:
Imperial-Blomman skrev:
hifikg skrev:
Är Hul o Belt samma gubbe?


Nope!


De är misstänkt lika varandra när det gäller ormolja. Patrick 82 framstår som seriös! Han skänkte ju bort sina prylar.


Inte bara skänkte, han agerade ju jultomte nåt år för länge sen och drog runt på Södertörn med pulka och gav bort julklappar. Det var så jag fick min Alien Groundhangar vilken fortfarande vårdas ömt och har sin självklara plats i anläggningen. :lol: .

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 35018
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ormoljans topplista

Inläggav Morello » 2024-05-30 09:21

Är det bara jag som upplever att mängden bluffprodukter/ormolja på Hifitorget har ökat senaste åren?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster