Strmbrg skrev:Tror inte jag har hört talas om den där gubben. Aningens kategoriskt formulerat, det där citatet, verkar det som, dessutom.
Men då blir det ju lite "klatschigare" såklart.
Jag är helt säker på

Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Tror inte jag har hört talas om den där gubben. Aningens kategoriskt formulerat, det där citatet, verkar det som, dessutom.
Men då blir det ju lite "klatschigare" såklart.
Calleberg skrev:petersteindl skrev:Om man får välja vilket alternativ väljer man?
1.) 100 % kunskap och 0 % intelligens.
2.) 0 % kunskap och 100 % intelligens.
3.) 50 % kunskap och 50 % intelligens.
Det beror på![]()
#1 Att kunna allt men inte kunna använda det till något, Värdelöst
#2 Att inte veta något om nåt innebär att man inte vet att man saknar kunskap, vilket innebär att man inte kan utöka sin kunskap. Då är intelligens helt bortkastat.
#3 Man vet en del och kan använda det, Med det förutsättningarna kan man öka sin kunskap och i mer begränsad utsträckning även bättra på sin intelligens.
Jag tar #3
sprudel skrev:...............
Signalkablage kan uppvisa en hel del olika elektriska egenskaper som påverkar ljudet, kapacitans och induktans spelar roll där, liksom i högtalarkablage. De kan säkerligen förändra ljudet om man tar till extremer.
petersteindl skrev:Calleberg skrev:petersteindl skrev:Om man får välja vilket alternativ väljer man?
1.) 100 % kunskap och 0 % intelligens.
2.) 0 % kunskap och 100 % intelligens.
3.) 50 % kunskap och 50 % intelligens.
Det beror på![]()
#1 Att kunna allt men inte kunna använda det till något, Värdelöst
#2 Att inte veta något om nåt innebär att man inte vet att man saknar kunskap, vilket innebär att man inte kan utöka sin kunskap. Då är intelligens helt bortkastat.
#3 Man vet en del och kan använda det, Med det förutsättningarna kan man öka sin kunskap och i mer begränsad utsträckning även bättra på sin intelligens.
Jag tar #3
+1
Morello skrev:Oj, vad har du för lustig DAC?Det är ju en miljon tappar som krävs för fullt adekvat återgivning!
jansch skrev:I min förra stereo hade jag signalkablar mellan försteg/slutsteg som bl.a gav -0,07dB vid 20kHz, Jag var nöjd med det, andra kanske inte hade varit det
Användare som besöker denna kategori: Daad och 22 gäster