Du kan få den med läderfinish!?
Se mer på
http://www.shows.soundstagelive.com/shows/ces2004/showstop4.shtml
mvh
J.P.
Moderator: Redaktörer
Snillen spekulerarIsidor skrev:Att blanda så skilda utstrålningsmönster som linjekälla och vad som närmast kan kategoriseras som punktkälla (kort horn) ger en hel del problem, speciellt när övergången sker vid höga frekvenser där linjekällans riktverkan är enorm. Helt klart är att högtalaren kommer att uppvisa helt olika balans beroende på avstånd och vertikal vinkel.
Det spelar ingen principiell roll om man gör en s.k. tapered source (med minskande källstyrka mot ändarna) eller om delningsfrekvensen ligger vid sådär 500 Hz (högst otroligt i och för sig) eller 5 kHz, problemen finns där hur som helst men i olika grad.
He he, ok, jag ska hålla mig i skinnetIsidor skrev:Och hade du inte kallat Isidor för snille så hade han behandlat dig på medeltida sätt. Men känn dig inte alltför säker, du står nu på observationslistan...
Isidor skrev:Att blanda så skilda utstrålningsmönster som linjekälla och vad som närmast kan kategoriseras som punktkälla (kort horn) ger en hel del problem, speciellt när övergången sker vid höga frekvenser där linjekällans riktverkan är enorm. Helt klart är att högtalaren kommer att uppvisa helt olika balans beroende på avstånd och vertikal vinkel.
Max_Headroom skrev:Jag gissar dock att för normala bostadsrum finns bättre produkter för 1/10 av priset. Säkert billigare också om kraven på att kunna spela överjävligt högt är måttliga.
markih skrev:Sven!
Horsionell spridning är knappast vad Isidor åsyftade? Den är väl förövrigt oberoende om det är punkt eller vertikal linjekälla?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster