Moderator: Redaktörer
guldfisk skrev:En Volumio Primo på BRL-rea (3999 kr) är alltså billigare än miniDSP Flex och kan sättas mellan CD-spelaren och förstärkaren?
guldfisk skrev:Vilken digital ingång? Min CD-spelare har koaxial digitalutgång och Volumio Primo verkar bara ha en koaxialkontakt märkt "digital output".
Går den att använda för evigt, utan att behöva kontakta någon server och kolla licens?
https://help.volumio.com/help/can-i-use ... fline-mode
Går den ens att använda för samtliga lokala funktioner utan att anslutas till Internet?
Jag är inte helt säker på att detta är den "EQ-apparat" jag söker.
guldfisk skrev:Jag har läst in mig på Wiim och en PRO skulle kunna vara billigt sätt att börja. Om jag tolkar informationen rätt kan den arbeta utan direkt styrning från mobilappen tack vare auto-sense för digital signal från CD-spelaren. 4 PEQ är egentligen för lite, men jag hoppas på löftet att de ska utöka till 6 eller 8. Försöker de krama det sista ur hårdvaran? Jag får en omedelbar fördel av Spotify Connect vilket tar bort mina nuvarande problem med kaskadkodning och täckning när jag ansluter direkt från mobilen till förstärkaren via Bluetooth. Jag borde inte behöva Plus-varianten eftersom förstärkaren har DAC. Det skulle vara om jag vill ansluta en mycket högkvalitativ analog källa, men jag vet inte vad den skulle vara. Med lite meck kan jag nog dra en nätverkskabel från routern i hallen bredvid, om det nu är wifi-förmågorna hos Wiim som är upphovet till de negativa Amazon-recensionerna, som Calleberg länkade till i Daad:s streamer-tråd. Frågan är om Wiim slutar fungera om företaget lägger ned och mobilapparna försvinner? Kanske värt att riskera 2000 kronor? Om jag inte gillar den så kan jag ge den till något av barnen
Tillägg: Skit! Jag tittade ju inte ordentligt på ingångarna och det är bara optisk ingång. Koaxen var en utgång. Är enkla toslink-koax-adaptrar okej?
guldfisk skrev:Jag har läst in mig på Wiim och en PRO skulle kunna vara billigt sätt att börja. Om jag tolkar informationen rätt kan den arbeta utan direkt styrning från mobilappen tack vare auto-sense för digital signal från CD-spelaren. 4 PEQ är egentligen för lite, men jag hoppas på löftet att de ska utöka till 6 eller 8. Försöker de krama det sista ur hårdvaran? Jag får en omedelbar fördel av Spotify Connect vilket tar bort mina nuvarande problem med kaskadkodning och täckning när jag ansluter direkt från mobilen till förstärkaren via Bluetooth. Jag borde inte behöva Plus-varianten eftersom förstärkaren har DAC. Det skulle vara om jag vill ansluta en mycket högkvalitativ analog källa, men jag vet inte vad den skulle vara. Med lite meck kan jag nog dra en nätverkskabel från routern i hallen bredvid, om det nu är wifi-förmågorna hos Wiim som är upphovet till de negativa Amazon-recensionerna, som Calleberg länkade till i Daad:s streamer-tråd. Frågan är om Wiim slutar fungera om företaget lägger ned och mobilapparna försvinner? Kanske värt att riskera 2000 kronor? Om jag inte gillar den så kan jag ge den till något av barnen
Tillägg: Skit! Jag tittade ju inte ordentligt på ingångarna och det är bara optisk ingång. Koaxen var en utgång. Är enkla toslink-koax-adaptrar okej?
Completed Features Since Last Update (Feb. 10th, 2024)
Per-Source EQ: Allows you to set independent EQ for each source input
Enhanced Pandora Service
10-Band PEQ
Upcoming Features
Configurable ASRC and fixed sample rate to eliminate the pop noise for specific external DAC (5/30)
Separate 10-Band PEQ for the Left and Right Channel (6/15)
DLNA Cast: Cast to other 3rd DLNA devices (Similar to AirPlay Cast but offering lossless audio) (6/15)
Room Correction (6/15)
Persistent Group for Multiple Devices (6/15)
Smart Buttons: Customize the four preset buttons on the remote (6/30)
Support Landscape Mode on the Android Tablets (5/30)
Support SMB for Music Sharing and Streaming (6/30)
Separate Favorite Tab: List your favorite tracks, playlists, stations, podcasts, and recently played items (6/30)
Group Devices or Move Playback in "Now Playing" UI (7/15)
eljulio skrev:Som ägare av Ultran kan jag konstatera att bolaget gör konstanta uppdateringar av mjukvaran. Det handlar både om buggfixar (som jag aldrig märker av), samt löpande förbättringar. Det är en sanslöst bra produkt för pengarna. Och jag tror den är tillräckligt bra för 99.9% av alla användare därute.
Hjalmar_Branting skrev:Juanth kör utan Dirac i trollerilådan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster