pLudio skrev:distad skrev:Ähh, säg som det är. Den där kabeln låg överst.![]()
![]()
Inga kablar som platsar bland förbundets medlemmar.
![]()
Den grå monokabeln är i alla fall Supra MBS mikrofonkabel (de andra signalkablarna hos Hifi Kit var för tjocka).
+1
Moderator: Redaktörer
pLudio skrev:distad skrev:Ähh, säg som det är. Den där kabeln låg överst.![]()
![]()
Inga kablar som platsar bland förbundets medlemmar.
![]()
Den grå monokabeln är i alla fall Supra MBS mikrofonkabel (de andra signalkablarna hos Hifi Kit var för tjocka).
pLudio skrev:Det klipper någonstans vid 100% ljudvolym men det är inte i mina mätinstrument. Spökar CAudioLimiter lik förbannat?
Neuhausen skrev:Det ser ganska dåligt ut om jag ställer volymen på 100% och REW generatorn på 0dB. Om jag spelar in med Audacity så "mjuknar" sinusvågen nertill på en av kanalerna. Men det verkar inte klippa lika mycket som när du mätte.
Neuhausen skrev:Jag tror att det finns utrymme för fel när inte rätt drivrutin är installerad för de här ljudkorten. När jag pluggar in en kabel så kan jag ibland få välja på två olika typer av ingångar och två olika typer av utgångar på samma jack.
pLudio skrev:Vad händer om ett spel belastar grafikkortet till ca 45% i bakgrunden i ett fönster? I stort sett inget.
pLudio skrev:Du borde byta till dB istället för % i distorsionsrutan samt klicka i Use distortion high/low pass för bandbredden 20 Hz - 20 kHz för jämförbara THD+N resultat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster