Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav sprudel » 2025-04-30 06:29

Morello skrev:Audio-näringsidkare i styrelsen för LTS är inte opreblematiskt och det handlar förstås inte om explicit markandsföring; något sådant har aldrig förekommit i Molt.

Var det några problem av det slaget under den tidigare period då IÖ var aktiv? Jag betvivlar starkt att IÖ inte skulle vara kapabel att hantera den balansen. Han ör ingen krämare, tvärtom.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2025-04-30 08:39

E skrev:
petersteindl skrev:(Måste dock erkänna att jag bara hade 9 av 10 rätt på SvD:s språkfrågor i dag. :oops: )

Ja, samma här. Tycker första frågan var konstigt formulerad, speciellt med tanke på fråga 2. :?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

JM

Inläggav JM » 2025-04-30 09:32

Nu har jag varit medlem till o från i LTS sedan 1980-talet och sett IÖ agerande på distans och personligen vid flera möten. Tror inte att styrelsen kommer ha några problem otillbörlig lansering av IÖs hgt. Möjligen tror jag att IÖ starka personlighet och faktiska dominas i debatten leda till slagsida om vad som behandlas. Kan möjligen behövas.
Han o jag har inte alltid samma åsikter - kan vara uppfriskande.
Jag välkomnar IÖ i styrelsen.

JM
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. "Kill your Darlings" => Scientific Progress.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2025-04-30 11:33

Johan_Lindroos skrev: . . .

Styrelsen har även haft ett konstituerande styrelsemöte där fördelning av arbetsuppgifter gjordes enligt följande, :

Ordförande: Johan Lindroos *
Vise ordförande: Ingvar Öhman

Med vänliga hälsningar,

Johan Lindroos
Ordförande

Vad är en Vise ordförande? En Ordförande som är vis, eller en Vice Ordförande. :D

Almen skrev:
Just IÖ har ju en lång historia i LTS där hans eventuella jävighet har granskats fram och tillbaka under typ 40 års tid. Nu var jag inte på årsmötet där den nya styrelsen valdes, men att hans produkter helt plötsligt skulle börja recenseras i MoLt ser jag som extremt osannolikt (speciellt med honom själv som Ordf.). Har du annan information?

Nu beskrivs IÖ som Ordf.
Då undrar jag, vad är det som gäller gällande IÖ:s befattning i LTS:s Styrelse?
Vise ordförande, eller Vice Ordförande eller Ordförande? Därför skrev jag mitt inlägg.

petersteindl skrev:. . . Vice Ordförande. . . typ, eller vise Ordförande?

Sedan skriver E:
E skrev:
petersteindl skrev:. . . Vice Ordförande. . . typ, eller vise Ordförande?

Du är sen på bollen, Peter! :wink:

PerStromgren skrev:branchen

Aj, aj, aj …

(Måste dock erkänna att jag bara hade 9 av 10 rätt på SvD:s språkfrågor
i dag. :oops: )

Mvh E*

Nu är det väl lite väl mycket språkfel och citatfel i tråden. Jag skulle dessutom vara sen på bollen?? :)

Almen skrev:
E skrev:
petersteindl skrev:(Måste dock erkänna att jag bara hade 9 av 10 rätt på SvD:s språkfrågor i dag. :oops: )

Ja, samma här. Tycker första frågan var konstigt formulerad, speciellt med tanke på fråga 2. :?

Det var E som hade 9 av 10 rätt. Lite Citatfel av Almen. Men, men,.

Då återstår IÖ:s positionering i Styrelsen?

Om IÖ är Vice Ordförande, så är det förenligt med att IÖ är operativ Ordförande.
Ordförande är då administrativ Ordförande samt Ordinarie på befattningen.
Det är en uppdelning i respektive Ordförandens rollfördelning och arbetsuppgift-fördelning.

Om IÖ är den vise Ordföranden, så undrar jag i så fall om Johan Lindroos då är den ovise Ordföranden? 8) :)
Jag bara undrar.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2025-04-30 12:11

petersteindl skrev:
Almen skrev:
Just IÖ har ju en lång historia i LTS där hans eventuella jävighet har granskats fram och tillbaka under typ 40 års tid. Nu var jag inte på årsmötet där den nya styrelsen valdes, men att hans produkter helt plötsligt skulle börja recenseras i MoLt ser jag som extremt osannolikt (speciellt med honom själv som Ordf.). Har du annan information?

Nu beskrivs IÖ som Ordf.
Vise ordförande, eller Vice Ordförande eller Ordförande? Därför skrev jag mitt inlägg.
Nu är det väl lite väl mycket språkfel och citatfel i tråden. Jag skulle dessutom vara sen på bollen?? :)

Almen skrev:
E skrev:

Ja jisses, det var slarvfel på slarvfel där av mig. Tyvärr går det ju inte att korrigera, jag kan bara be om ursäkt.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2025-05-01 00:15

Almen skrev:
petersteindl skrev:
Almen skrev:

Nu beskrivs IÖ som Ordf.

Almen skrev:Ja, samma här. Tycker första frågan var konstigt formulerad, speciellt med tanke på fråga 2. :?

Ja jisses, det var slarvfel på slarvfel där av mig. Tyvärr går det ju inte att korrigera, jag kan bara be om ursäkt.

Ursäkten godtagen . . . typ! :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2025-05-01 00:59

Varför är det alltid dom som inte orkar gå på årsmötet som klagar mest? Men nu har ju medlemmarna röstat om hur det ska vara på årsmötet. Om medlemmarna sedan inte tycker att det blev som dom trodde så kan dom som orkar rösta på andra personer till styrelsen på nästa års årsmöte.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi