Långt reportage om High End Munich -25

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
goat76

Re: Långt reportage om High End Munich -25

Inläggav goat76 » 2025-05-24 18:26

hifikg skrev:
goat76 skrev:Jag har märkt av ett marknadsfenomen jag inte sett tidigare när jag var i diverse stora köpcentrum i Thailand tidigare i år, att ett och samma företag säljer produkter under till synes olika vatumärkesnamn men som alla med all tydlighet är tillverkade av samma fabrik, vilket man kan se om man synar produkterna lite närmare och även tittar lite på det förpackningsmaterial som används. Dessa varumärkesnamn verkar vara noggrant framtagna för att framstå som väletablerade enskilda företag med tydliga individuella design-concept. Jag misstänker att kunderna ska få känslan av att de väljer produkt mellan olika fabrikat, men att det egentligen kanske är samma produkter men med olika yttre design och prisnivå.

Ovanstående handlade om diverse köksmaskiner, men man kan ändå undra om inte flera av dessa "high end" HiFi-fabrikat man aldrig har hört talas om tidigare kan ha samma ägare. Kanske, kanske inte? :)

Frugans Toyota är i själva verket en Lexus

Har man riktigt tur så slår det åt rätt håll! :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2025-05-24 18:27

goat76 skrev:
hifikg skrev:
goat76 skrev:Jag har märkt av ett marknadsfenomen jag inte sett tidigare när jag var i diverse stora köpcentrum i Thailand tidigare i år, att ett och samma företag säljer produkter under till synes olika vatumärkesnamn men som alla med all tydlighet är tillverkade av samma fabrik, vilket man kan se om man synar produkterna lite närmare och även tittar lite på det förpackningsmaterial som används. Dessa varumärkesnamn verkar vara noggrant framtagna för att framstå som väletablerade enskilda företag med tydliga individuella design-concept. Jag misstänker att kunderna ska få känslan av att de väljer produkt mellan olika fabrikat, men att det egentligen kanske är samma produkter men med olika yttre design och prisnivå.

Ovanstående handlade om diverse köksmaskiner, men man kan ändå undra om inte flera av dessa "high end" HiFi-fabrikat man aldrig har hört talas om tidigare kan ha samma ägare. Kanske, kanske inte? :)

Har man riktigt tur så slår det åt rätt håll! :)

Det enda som är riktigt bra med den är att den är roligare att tanka.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2025-05-24 18:53

hifikg skrev:

:mrgreen: Personligen så skulle jag aldrig betala mer för märket Lexus på bakluckan utan ska man betala mer så måste det finnas andra grejer som man får för pengen.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi