Neuhausen skrev:Med min musikkunskap blir det ganska hopplöst att förklara. Men vid 14 sekunder direkt efter motorljudet så kommer det in en basslinga, med vad jag tror är en flanger effekt, som fortsätter under resten av spåret. Om ett samspel o det partiet gör att det låter som att den djupare basen förändras eller om den verkligen förändras behöver en bättre lyssnare tala om för mig. Men i den omgjorda versionen försvinner mycket intressant. Det låter som att basdunket blir enformigt i den omgjorda versionen men det samspelar på ett helt annat sätt i originalet.
I det övre registret så blir mycket i början av spåret väldigt tydligt, i originalet så är det intressantare. Men det är kanske att början är så tydlig som gör att man inte hinner kalibrera om för den känsligare delen i slutet av spåret.
Men väldigt mycket av kvaliteterna i originalspåret går bort helt i en dålig lyssningsmiljö eller med en sämre anläggning. Så på en bättre originalstereo i bilen så är din version absolut att föredra och jag tror att de som inte lyssnar på mycket trance har mycket svårare att uppskatta originalversionen än din version.
Jag tror jag förstår vad du menar. Egentligen hade jag nog helst velat balansera om olika delar i låten olika, i vissa delar av originalet tycker jag basdunket maskerar de ljusare inslagen för mycket, medans det som du säger försvinner något där det blir för mycket.