hifikg skrev:Om det ska se ut så här så föredrar jag nog hörlurar, fasen så mycket trattar som visas i de fina salongerna. Finns det köpare? Varför?
Har du inte lagt märke till åt vilket håll pengarna rullar sedan 35 år tillbaka?
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Om det ska se ut så här så föredrar jag nog hörlurar, fasen så mycket trattar som visas i de fina salongerna. Finns det köpare? Varför?
MoonMartin skrev:hifikg skrev:Om det ska se ut så här så föredrar jag nog hörlurar, fasen så mycket trattar som visas i de fina salongerna. Finns det köpare? Varför?
Har du inte lagt märke till åt vilket håll pengarna rullar sedan 35 år tillbaka?
goat76 skrev:Egentligen är det väl så att välljudet i överlag har ökat, det råkar bara inte vara i samma form som den högtalarlyssning de flesta av oss här på Faktiskt sysslar med. Det var länge sedan nu som ett par högtalare fick ta en plats i i gemene mans vardagsrum. Men sedan en relativt lång tid tillbaka så har hörlurslyssning tagit över, men till en början var det de där typiska in-ear lurarna av hårdplast som gällde, och de var i princip omöjliga att få tättslutande med påföljden att det lät ganska basfattigt och dåligt. Men nu är t.o.m de billigaste hörlurarna av ganska god kvalitet, och det är inte alls ovanligt att personer uppgraderar till bättre hörlurar så som AirPods PRO och liknande, och menar jag de personer man kanske inte trodde skulle bry sig alls om välljud alls.
Så jag skulle nog vilja påstå att det är mycket fler personer idag som har tillgång till välljud i HiFi-klass än vad det har varit tidigare, och vissa små bluetooth högtalare låter riktigt imponerande bra för vad de är.
JM skrev:radions tvångsutbud
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], sammel och 47 gäster