Solskenshistoria!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 878
Blev medlem: 2014-12-22

Solskenshistoria!

Inläggav Ogjort » 2025-09-08 12:02

Här kommer en hyllning till Focusrite

Trots att jag köpt en begagnad och tillika "discontinued product", så hjälpte de till
med komplicerad felsökning (10-12 mail fram o tillbaka). Och slutligen så skickade
de, helt utan kostnad, ett nytt chip och nya anslutningsportar.
Alltså inte ens porto eller fraktkostnad!!!

Det finns företag därute värda massor med guldstjärnor.
Och jag tycker det här bör spridas i rent goodwill-syfte.

Jo, jag är registrerad kund för andra produkter om nu det kan ha varit avgörande?
Men ändå!

Tack Focusrite
Saffire Pro 40.jpg
Saffire Pro 40.jpg (135.68 KiB) Visad 792 gånger
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2743
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Solskenshistoria!

Inläggav Fostex » 2025-09-11 16:04

Härligt att höra! Mitt Focusrite Saffire 6 med USB 1.1 slutade att få uppdateringar för Mac OS under 2024. Det är 14 år efter produktens lansering! Inte illa för en modern mjukvaruberoende apparat.
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff
 
Inlägg: 931
Blev medlem: 2009-04-12

Re: Solskenshistoria!

Inläggav KentLindqvist » 2025-09-25 07:14

Måste också få hylla dom.

Jag köpte en beggad scarlett 4i4 som började strula efter ett tag.

Jag förklarade noga att det var en begagnad produkt, men de ville hjälpa mig med långtgående felsökning.

Det hela slutade med att jag fick en retursedel.
Men innan jag hann skicka tillbaka den gamla var en ny på väg!

Skulle aldrig överväga ett annat märke vid köp av likvärdig produkt.
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 28237
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Solskenshistoria!

Inläggav hifikg » 2025-09-25 22:42

Service är guld värt!

Kommer att tänka på historien som Erik brukade berätta om hur en amerikan beklagade sig över ljudet i sina nyköpta Audion-rörhäckar.
Förvånad blev han när Erik helt sonika säger "Jag kommer o tittar på dem". O så for han tvärs över Atlanten, fixade ett enkelt tillverkningsfel och kunden blev nöjd.
Gissa om den kunden blev återkommande!? Att vederbörande hade ett stort kontaktnät i Japan gjorde inte saken sämre. Det lär stå många Audion från Eriks tid i de japanska stugorna.
Sitter nöjd :)


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mirage, Trassel och 23 gäster