Conan skrev:Imperial-Blomman skrev:Ja drömmer om JBL250ti.
Dom väger 75Kg å ja bor på 3:e våningen utan hiss.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/j ... 229562.htm
Här har du ett par. Lyft med knäna och akta ryggen.
Nu blev jag sugen!
Moderator: Redaktörer
Conan skrev:Imperial-Blomman skrev:Ja drömmer om JBL250ti.
Dom väger 75Kg å ja bor på 3:e våningen utan hiss.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/j ... 229562.htm
Här har du ett par. Lyft med knäna och akta ryggen.
Bill50x skrev:dewpo skrev:[Det är inte noll till hundra eller snabbast på rakan som räknas, utan snabbast runt banan!
Inte om man tävlar i dragster...
Neuhausen skrev:När en högtalare får så mycket uppmärksamhet som 802an så tror jag inte att någon tror att den låter dåligt även om de uppenbarligen inte är utan fel. Det är också ok att tycka att något låter bra även om det inte är tekniskt perfekt. Jag vet att det är svårt för vissa att hantera att deras högtalare har brister då allt de har alltid måste vara det bästa och utan fel.
dewpo skrev:jockewe skrev:Sedan tycker jag också att det är den som inte KAN njuta av ett ljud som lider, inte den som njuter av något som någon annan ifrågasätter.
Precis den som inte hör skillnad mellan dåligt och bra ljud lider inte av det. Lika lite lider de som tycker att svensk skolmat är god av att äta den. Nej det är alltid de som märker skillnad mellan det bra och det dåliga som lider! Och i Sverige kallas dom dom för pretentiösa besserwissrar som tycker att dom är förmer än andra och skräpkulturen breder ut sig...
Mångfald är att vägra enfald. Inte att ge sig hän åt den!
Ja, jag lider inte av att lyssna på flera olika "sorters" ljud Gillar "många olika" högtalare så jag är lååångt ifrån massan här. Sedan hur de mäter bryr jag mig inte om utan njuter jag av ljudet, så njuter jag av det. Finns massor av högtalare som låter bra i mina öron ifrån märken som Carlsson,Dali,Heco,Wharfedale,Elac,SonusFaber,Audio Physic,Kef,Vienna Acoustics,JBL,Totem,Usher Audio,Snell,Respons och kanske något märke som jag glömt. Så skulle jag köpa något begagnat idag för 20 papp tex. så finns det "väldigt många" alternativ som skulle vara aktuella....jockewe skrev:Sedan tycker jag också att det är den som inte KAN njuta av ett ljud som lider, inte den som njuter av något som någon annan ifrågasätter.
distad skrev:Ja, jag lider inte av att lyssna på flera olika "sorters" ljud Gillar "många olika" högtalare så jag är lååångt ifrån massan här. Sedan hur de mäter bryr jag mig inte om utan njuter jag av ljudet, så njuter jag av det. Finns massor av högtalare som låter bra i mina öron ifrån märken som Carlsson,Dali,Heco,Wharfedale,Elac,SonusFaber,Audio Physic,Kef,Vienna Acoustics,JBL,Totem,Usher Audio,Snell,Respons och kanske något märke som jag glömt. Så skulle jag köpa något begagnat idag för 20 papp tex. så finns det "väldigt många" alternativ som skulle vara aktuella....jockewe skrev:Sedan tycker jag också att det är den som inte KAN njuta av ett ljud som lider, inte den som njuter av något som någon annan ifrågasätter.![]()
En del verkar inte kunna lyssna på något, och säga vad de tycker "utan att ha sett mätdata först"... Det intrycket får jag av hur skitnödigt det blivit numera. Så ovan har ni listan på märken som är aktuella, den dagen jag få möjlighet att köpa mina sista högtalare.
Användare som besöker denna kategori: eljulio, matssvensson och 35 gäster