Moderator: Redaktörer
HemmaBiotidningen skrev:HemmaBio nr 9 har, som ni säkert märkt, inte kommit ut - Detta har hänt!
I och med att bolaget som äger och ger ut HemmaBiotidningen bytte huvudägare under sommaren, tillstötte flera problem. Dessa var så pass stora att den nya ägaren fattade beslut om att pausa produktionen, som sedan aldrig återupptogs.
Nr. 7-8/2025 blev således förmodligen det sista numret i tidningens nu exakt 30-åriga historia...
Det här har legat helt utanför redaktionens kontroll men vi ber så klart om ursäkt för det inträffade och hänvisar till den nya ägaren för all vidare information.
e-post: mikael@mancan.se
STDI skrev:HemmaBiotidningen skrev:HemmaBio nr 9 har, som ni säkert märkt, inte kommit ut - Detta har hänt!
I och med att bolaget som äger och ger ut HemmaBiotidningen bytte huvudägare under sommaren, tillstötte flera problem. Dessa var så pass stora att den nya ägaren fattade beslut om att pausa produktionen, som sedan aldrig återupptogs.
Nr. 7-8/2025 blev således förmodligen det sista numret i tidningens nu exakt 30-åriga historia...
Det här har legat helt utanför redaktionens kontroll men vi ber så klart om ursäkt för det inträffade och hänvisar till den nya ägaren för all vidare information.
e-post: mikael@mancan.se
https://hemmabiotidningen.se/nyheter/e/2253/installd-utgivning/
LeifB skrev:Såg faktiskt en tidning idag. Hifi Musik. Datum juli/augusti.
Är det den senaste utgåvan? Sista?
hifikg skrev:LeifB skrev:Såg faktiskt en tidning idag. Hifi Musik. Datum juli/augusti.
Är det den senaste utgåvan? Sista?
Ja, kan det bli samlarvärde på en sån? Mitt exemplar är fortfarande inplastat.
momotom skrev:Som prenumerant och privatperson har man väl ungefär köplats 896 när det gäller fordringar
Morello skrev:Vore det inte bättre om alla pseudovetenskapliga blaskor gick i KK och att någon istället startar en seriös hifi-blaska - något som inte existerat vad jag kan minnas?
Bill50x skrev:Morello skrev:Vore det inte bättre om alla pseudovetenskapliga blaskor gick i KK och att någon istället startar en seriös hifi-blaska - något som inte existerat vad jag kan minnas?
Jo, iofs. Men den där seriösa publikationen du efterfrågar kommer aldrig lyfta, inte med den lilla marknad som finns. Att lägga all tid att mäta tex en högtalare på ett sätt som beskriver hur den faktiskt låter - och att få till en analys av mätkurvor som först och främst beskriver mätningarna korrekt, slutligen presenterar det på ett som även mindre kunniga (men intresserade) läsare förstår... Det tar tid. Tid som ska betalas via prenumerationer, annonser och kanske andra typer av samarbeten. Det krävs mycket om en sådan publikation ska överleva.
Utvecklingen går ju inte precis åt "vårt" håll och som en utställare på HEM uttryckte det, "dagens unga skiter fullständigt i tekniska fakta, det ska bara fungera - enkelt och på alla plattformar". Och i princip alla jag känner i generationen under mig bryr sig inte ens om stereo. En flyttbar BT-högtalare i ett hörn räcker gott. Och dessa människor köper inte hifi-tidningar.
Men kan man få med mycket musik, även ligga på nätet och vara aktuell med initierade artiklar om dagens artister och inte bara surra om ytterligare en vinylpressning av DSOTM så kanske det skulle kunna bidra till överlevnad.
I det här fallet tror jag dock att bild måste med.
/ B
Morello skrev:Håller helt med. RT var en riktigt bra blaska!
Morello skrev:Vore det inte bättre om alla pseudovetenskapliga blaskor gick i KK och att någon istället startar en seriös hifi-blaska - något som inte existerat vad jag kan minnas?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 10 gäster