Moderator: Redaktörer
Isidor skrev:Just det, man bör också undanta taffliga drivrutiner om man ska vara helt korrekt. Jag förstår dock inte riktigt varför just basen skulle drabbas värre än något annat.
Isidor skrev:Ghost,
Jo, så skulle det ju kunna vara om man bara talade om de analoga utgångarna och om det rörde DD/DTS, men nu var det ju S/PDIF (och tvåkanal väl, gemini?) vi diskuterade egentligen.
Isidor skrev:Jo, så skulle det ju kunna vara om man bara talade om de analoga utgångarna och om det rörde DD/DTS, men nu var det ju S/PDIF (och tvåkanal väl, gemini?) vi diskuterade egentligen.
Ghost skrev:Isidor skrev:Jo, så skulle det ju kunna vara om man bara talade om de analoga utgångarna och om det rörde DD/DTS, men nu var det ju S/PDIF (och tvåkanal väl, gemini?) vi diskuterade egentligen.
Det är tvåkanal jag försöker få ut också på ett acceptabelt sätt.
Isidor skrev:Ghost,
Om dina ljudproblem bara gäller tvåkanal så antar jag att din diskussion om LFE-kanalen ovan gällde något annat. Jag förstår fortfarande inte varför du har dålig bas med S/PDIF.
Ghost skrev:Isidor skrev:Ghost,
Om dina ljudproblem bara gäller tvåkanal så antar jag att din diskussion om LFE-kanalen ovan gällde något annat. Jag förstår fortfarande inte varför du har dålig bas med S/PDIF.
I Nvidias program kan man slå på/av LFE-kanalen när "lyssningsläge" står i "två högtalare". Med LFE-kanalen på (och subwooferutgången avstängd på receivern) låter det hyfsat, men stänger man av LFE-kanalen helt så tappar man en massa bas. Det verkar som om den klipper av nedåt i frekvens och helt enkelt inte skickar basinnehållet någonstans.
Jag ska testa att uppdatera drivisarna, fungerar det som det ska då så vore det bra..
Johan_Lindroos skrev:Det är riktigt som BigD skriver; Creative har samplingfrekvensomvandlare (SRC) på utgångarna. Prova t ex att spela upp en DTS-kodad CD-skiva digitalt ut, det funkar inte. (med reservationen att Creative kan ha tagit bort SRC:n på senaste årets ljudkort)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster