MichaelG: Tjena. Jag har haft en 405mk2a hemma faktiskt. Liten liten jämförelse mot 909an. Det är inte stora skillnader. Man märker det mest i toppen o bottnen som sagt. 405an är oxo det slutsteget tillsammans med 34an som fick mig att dreggla efter Quad.
Johan: Kul att de verkligen är så pass bra. Jag misstänkte nästan det faktiskt. Jag använder dem dagligen nu. Lite grann som livet före och efter Eq.

Vet du om den förvränger mycket mot ''original''-signalen? Alltså, dist o sånt, eller är det så gott som samma signal fast tiltad?
Känner mig nästan lite lurad av allt snack om korta signalvägar, m.m. Jag har inte använt den innan pga att jag blivit påverkad av hifimarknaden. Det är jag som är lättlurad o dum

Men lyckligtvis finns det en väg tillbaks till en 'sund' inställning till HiFi.
Väldigt användbart iallafall. På vinylen blir det oftast tilt åt diskanten och på CD tvärtom. Kan bara rekommendera. Om vi talar om att lyssna på musik och inte på hifi så är equaliser absolut ett steg i rätt riktning.
HOTSPUR: Det börjar kanske bli dags att skiva om HiFi istället för att gnälla om ideologier?
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.