Rätta mig gärna (jag vet att du vill)

Moderator: Redaktörer
stereotypen skrev:Har inte tid.
Rydberg skrev:stereotypen skrev:Har inte tid.
Du var visar att d verkar ha noll koll på folks uppfattningar och forumet i helhet. Tycker dylika inlägg är pinsamma att läsa då författaren verkligen utmålar sig själv som jubelidiot, men vill du bjuda på det så är det ju upp till dig själv.
Vee-Eight skrev:Alla är coola.
Hetsporren skrev:Vee-Eight skrev:Alla är coola.
Trötta, snarare. Hur orkar ni älta detta trams?![]()
Dra ut och skaffa er en sommarflirt, vetja!
stereotypen skrev:Ok, skall försöka att vara lite konstruktiv trots att du intelligensbefriar mig även i detta inlägg.
Vad var det som inte stämde i mitt ursprungliga inlägg, diskuteras det inte mycket "dyrkablar" på detta forum?
Nu vet jag inte om jag vågar träffa digVee-Eight skrev:Hetsporren skrev:Vee-Eight skrev:Alla är coola.
Trötta, snarare. Hur orkar ni älta detta trams?![]()
Dra ut och skaffa er en sommarflirt, vetja!
Nämen, det var väl onödigt!? Hade ju halva inne!![]()
![]()
joakim99 skrev:Nattlorden skrev:
Butikerna hade hemskt gärna fått lov att ha kvalificerade Blindtest resp. F/E-lyssningsmöjligheter - då hade egen lyssning varit värt något.
Att lyssna under inverkan av placebo ger nada. *IMHO*
Vad hindrar dig att lyssna hemma i väl kända förhållanden och dra slutsatser utifrån det?
Argumentation mot blindtest är ett exempel som jag tycker är direkt sorglig att se. Det relativt harmlösa självbedrägeriet som är vanligt inom hifikretsar lyfts upp till en mer medveten anti-vetenskaplig nivå. I och med att frågan medvetandegörs sprids den lätt via psykologiska mekanismer (t.ex. kognitiv dissonans) till andra områden och individen kan börja anamma den anti-vetenskaplig hållning inom andra fält där den kan vara direkt skadlig.
IngOehman skrev:Visst - du kanske skulle tycka att hon varit dum, men visst skulle du också tycka att den som lurat henne har handlat ondskefullt, och nog skulle du vara förbaskat irriterad?
phloam skrev:Falska vitaminer är ju ett direkt lurendrejeri, men för att spinna vidare på det temat - om man jämför med hälsokostindustrin där det säljs preparat med _tveksam_ effekt, och köparen väljer att "tro" på dess förmåga - är det då fortfarande att lura köparen?
Falska vitaminer tror jag väl ändå inte någon vågar sälja.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 33 gäster