Eftersom jag rustar upp vardagsrummet, är det mycket grubblande medans man står o spikar lister osv..
Främre högtalarpar
Jag funderade lite, och funderade då ifall jag kan dra nytta utav "dämpkuddar" till mina högtalare. Jag tänker då på till exempel paa´s Sonic Design - dämpkuddar.
Nu väger ju varje högtalare (K2s9500) 150 Kilo stycket, så jag undrar om det har någon inverkan.
Sedan tänkte jag såhär, varje högtalare består ju utav:
Baskabinett
Hornkabinett
Baskabinett
Betongfundament
Man kanske kan ha någonting imellan där också, fast då skulle man påverka höjden på högtalaren, antagligen väldigt negativt.
--
Bastornen
En annan fundering, var ifall jag skulle dra nytta utav att använda "dämpkuddar" under eller i mellan alla lådorna i auroratornen. Här handlar det också om en enorm vikt, och jag ifrågasätter ifall det verkligen kommer bli bättre.
Jag är tacksam för lite input i ämnet.
PS: Jag hoppas vara klar med allt nu om en månad. Det har vart mycket på jobbet, det är det iof ganska ofta, men jag tar alla tillfällen jag har möjlighet till. Jag ber såklart om ursäkt till sveriges hifi-diy-kår, då jag vart väldigt dålig på att skynda mig på med mina projekt hemmavid. Jag hoppas Eder har översende med detta och att jag inte behöver få någon reprimand från överstehövningen DIY-guden Nagref själv.