Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Carlsson oa50.2
Sentec SC9
NAD 208
Pioneer 668
Klart!
Varför det? Det finns väl gott om "en mindre högtalare av en viss modell" som får energi från 208. Inget snack om killekill då?Hetsporren skrev:Nad 208 till OA 50.2 - snacka om overkill!
Jocke skrev:Jag har precis kopplad in en Denon RCD-33. Efterföljaren till 31:an som rekommenderas. Anslöt ett par restaurerade Boston A40. Lade i soundtracket från The Commitments och satte mig här för att gå igenom mailen. Kunde inte låta bli att kolla faktiskt.se och hittade den här tråden. Va bra det låter! Vad skulle bli bättre med "stor" anläggning?
/Jocke
reeltoreel skrev:Tackar för din info Mayro, men som jag sa i topic är jag intresserad att testa av LTS rekommenderade prylar.
Men det du erbjöd är noterat, vem vet
Ett plus i anläggningen vore dock ett inbyggt riaa.
Vee-Eight skrev:Jocke skrev:Jag har precis kopplad in en Denon RCD-33. Efterföljaren till 31:an som rekommenderas. Anslöt ett par restaurerade Boston A40. Lade i soundtracket från The Commitments och satte mig här för att gå igenom mailen. Kunde inte låta bli att kolla faktiskt.se och hittade den här tråden. Va bra det låter! Vad skulle bli bättre med "stor" anläggning?
/Jocke
För dig eller rent tekniskt?
reeltoreel skrev:Hmm!
Har du något otalt med LTS Mayro![]()
![]()
![]()
Saker å ting går alltid att sälja om man inte är nöjd med dom.
MEN JUST NU SÅ VILL JAG TESTA AV LTS REKOMMENDERADE PRYLAR!
Kan jag säga det mer tydligt![]()
Jag har även sagt att jag tagit din rekommendation i beaktande Mayro.
Det räcker väl så för nu kanske?
Naqref™ skrev:Beggat så är nog en Denon DCD625 och en Denon DRA585 plus ett par nya OA-60 en rätt svårslagen kombination prismässigt ur ett LTS-perspektiv.
Jocke: ...Anslöt ett par restaurerade Boston A40. .....Va bra det låter! Vad skulle bli bättre med "stor" anläggning?
Mayro: måste man ha något otalt med en förening för att ge tips om val av grejor som jag är säker på kommer ge dig mer ljud per krona?
silvervarg skrev:Jocke: ...Anslöt ett par restaurerade Boston A40. .....Va bra det låter! Vad skulle bli bättre med "stor" anläggning?
Framförallt är det djupbasen som är lite svårt i alla små högtalare, A40 är förståss inget undantag. Bygg och hållbarhetskvaliteten är inte heller strålande på en A40, men om den som i ditt fall är restaurerad så kan det säkert vara ett riktigt klipp.
Du missar nog poängen Mayro. Reeltoreel har redan en bra huvudanläggning. Nu vill han sätta upp en rimligt billig anläggning med LTS rekommenderade komponenter för att kunna jämföra. Dvs ganska OT att ta upp icke-LTS rekommenderade saker oavsett egna preferenser. Goda råd är bra, men de skall förståss hamna i lämplig tråd.
Beggat så är nog en Denon DCD625 och en Denon DRA585 plus ett par nya OA-60 en rätt svårslagen kombination prismässigt ur ett LTS-perspektiv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster