Var finns alla riktigt bra HiFi-anläggningar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-13 15:58

Var finns alla riktigt bra HiFi-anläggningar?

På planeringsstadiet.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2006-10-13 17:31

Så sant :D
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-10-13 19:17

Jag tycker alla stadsbibliotek skulle ha ett lysssningsrum med en hyfsat bra hifi-anläggning... :)

Minns när man i unga år gick in på biblioteket, valde en vinylskiva, satte sig i en av flera lyssningsbänkar och pluggade i sin utdelade 70-talshörlur... en dam satt och skötte ett par tre vinylspelare, har för mig att man hade nån kanalväljare i bänken vid hörlursuttaget... coolt!! :D (Fast det hade varit ännu roligare med bättre lurar osv...!)

Eller varför inte ett riktigt bra lyssningsrum, bara ett par högtalare typ... där man bara går in och lyssnar på vad som erbjuds :)

Användarvisningsbild
majjen04

Re: Förtydligande

Inläggav majjen04 » 2006-10-13 21:06

Ronnie skrev:Jag vill förtydliga ytterligare vad jag söker:

Det jag är nyfiken på är vilka svenska anläggningar / rum som finns idag som låter allra bäst enligt era HiFi-kriterier.

Jag är ute efter att ta reda på till vilken grad HiFi-resultat har uppnåtts.
Hur många eller få kronor det har kostat att uppnå dem är inte intressant för mig i den här tråden.

"aha-upplevelser", som BengtO talar om låter som precis sånt jag är ute efter! -Syftar du på upplevelser av resultat du inte visste var möjliga innan du hörde just den anläggningen? Nämn gärna en sån anläggning isf!

Hej Ronnie!

Jag anser mig ha en av de bättre anläggningarna, det gör mina vänner också! :wink: Den är tom billigare an Jormas. :o
Mvh
Kenth

Användarvisningsbild
majjen04

Re: Förtydligande

Inläggav majjen04 » 2006-10-13 21:06

Ronnie skrev:Jag vill förtydliga ytterligare vad jag söker:

Det jag är nyfiken på är vilka svenska anläggningar / rum som finns idag som låter allra bäst enligt era HiFi-kriterier.

Jag är ute efter att ta reda på till vilken grad HiFi-resultat har uppnåtts.
Hur många eller få kronor det har kostat att uppnå dem är inte intressant för mig i den här tråden.

"aha-upplevelser", som BengtO talar om låter som precis sånt jag är ute efter! -Syftar du på upplevelser av resultat du inte visste var möjliga innan du hörde just den anläggningen? Nämn gärna en sån anläggning isf!

Hej Ronnie!

Jag anser mig ha en av de bättre anläggningarna, det gör mina vänner också! :wink: Den är tom billigare an Jormas. :o
Mvh
Kenth

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2006-10-13 21:30

Har också en anläggning som ligger långt under Jormas, anskaffningsvärdet är väl runt 50 kkr.

Låter bättre än det mesta 8O
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-13 22:22

Och jag har en "phille".. Så vet ni alla er andraplats... :lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2006-10-13 23:34

Mayro skrev:Och jag har en "phille".. Så vet ni alla er andraplats... :lol:

Baha.....
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
Ronnie

Måndag

Inläggav Ronnie » 2006-10-17 08:59

Finns det någon i Stockholm med jättebra anläggning som vill bjuda mig på lite musiklyssning idag? Jag varken fotar eller förväntar mig lyxkaffe (som annars tycks ha mycket med HiFi (konsten att vattna hamstrar) att göra). :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi