Super t-amp....era erfarenheter?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ivil

Super t-amp....era erfarenheter?

Inläggav Ivil » 2006-10-24 12:38

Hej!
Jag har tilll min stora förtjusning hittat en del intressant läsning om denna lilla förstärkare! Många är helt lyriska och andra mindre roade...
Är det någon här som fått chansen att lyssna på denna skapelse? Jag själv sitter på en gammal sansui six som förstärkare och önskar och hoppas att denna lilla sak kan göra under! (högtalarna som den skall driva är ett par oa-14)

Kan man få höra era erfarenheter! Ni som tycker midre bra om denna förstärkare, vad jämför ni då med? Är priset på ca 1700kr ett fynd?
MVH /Andreas

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-10-24 13:50

Är Super T-amp den nya med 2*15W? Förutom att den är söt, för den är himla söt, så ser jag inget direkt användningsområde! Jag tror det finns mycket roligare förstärkare för dom pengarna på begagnatmarknaden. Jag hittar dom ingenstans just nu, men hade inte HIFIklubben en söt liten Teac CD-receiver för 2.2kkr också?

Men om du skaffar en, så vill jag gärna höra vad den går för! :D

/J
admin

Användarvisningsbild
Ivil

Inläggav Ivil » 2006-10-24 18:42

japp nog är det den alltid!
se länk till fynda.se´s sida...
lång länk

/Antisidscrollningsmaffian fixade till den långa länken

Användarvisningsbild
Nwalmaer

Inläggav Nwalmaer » 2006-10-24 21:06

Jag svor vid min (vanliga) T-amp för inte så länge sen, men efter att ha testat ett gäng slutsteg i något högre prisklass så känns den inte ens existensberättigad längre. Speciellt inte Super T-Amp som väl inte ens kan användas portabel.

Det finns ju allt från en Zeberg AD-66 till en Behringer A500 för inte alls mycket mer pengar och då får man mycket större styrka och förmodligen inte sämre ljud.

Nåt som är kul dock är ju att köpa en vanlig T-Amp och modda bort alla kompromisser den har för en väldigt billig peng.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-10-24 21:08

Kan man använda den vid strömavbrott?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Återgå till Generellt om hifi