Ska lyda Johan Lindroos råd och ta en espresso.... Helst nåt utan koffein då kanske

MichaelG, det var bra skrivet, det är (som sagt) intressant med alla olika synsätt..!
Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Jag skulle vilja rösta på 1 men eftersom jag inte har någon som helst möjlighet att uppnå eller "stämma av" det i hemmiljö så får det bli 2.
Ett stort antal trådar pekar ju på att hörselminnet är förvånansvärt kort så att ta med sig en exakt upplevelse mellan olika lokaler känns väldigt svårt att lyckas med. Dessutom finns väl en "kul med live" känsla för hela kroppen iblandad som är aningen svår att återskapa hemma som inte gör en helt objektiv.
...röstar helt enkelt på någon annat än 1 och kanske något annat än 2 också. Vad man vill vet man förhoppningsvis själv - och röstar efter det!"inte vill ha någon sann, maximalt illusorisk eller transparent HiFi upplevelse"
berma skrev:Om man vill ha en maximal musikupplevelse,
hur röstar man då?
mvh.
berma skrev:Jag vill uppleva saker så sant som möjligt, men eftersom en sann återgivning är en illusion, så vill jag ha en så maximalt sann illusion av verkligheten som möjligt, samtidigt som jag struntar i hur något skall vara, jag vill ju egentligen bara ha en maximalt sann musikupplevelse.![]()
... ja det är väl alla alternativ, eller inget?
Johan_Lindroos skrev:Har man kommit väldigt nära alt. 1), brukar alt 2) och 3) uppnås av bara farten...
Krångligare än så behöver det inte vara.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 33 gäster