Skulle passa bra hemma hos mig med skivan på släde. då jag inte riktigt har något utrymme för skivspelaren ovanpå någon yta.

Nördigt vacker är den också.
Moderator: Redaktörer
JB skrev:Är det inte bättre att köpa en cd-spelare för typ 100$ som garanterat låter bättre än en vinyl spelare för 15 000$? =P
The_Man skrev:JB skrev:Är det inte bättre att köpa en cd-spelare för typ 100$ som garanterat låter bättre än en vinyl spelare för 15 000$? =P
Nja...då går man ju mista om den trevliga och nostalgiska vinyl hanteringen......för visst är det nåt speciellt att låta lp skivan glida ur sitt fodral och lägga den på skivtallriken.
Harryup skrev:JB:
Skulle inte påstå att alla CD ens har en chans mot denna som inte ens är en riktigt bra skivspelare.
Sen finns det massor med musik på vinyl som aldrig kommer att komma ut på CD. Dessutom finns det många med stora skivsamlingar som behöver spela vinyl med så bra kvalité det är möjligt.
Harryup skrev:JD:
Jämförelsen du gjorde ovan var inte mellan en bra CD-spelare utan en som kostade 100$ mot en skivspelare för 15000$. Dels beror det på inspelning vilket kan få det att tippa åt båda hållen, och dels beror det på om det är en blindtest eller inte. Eftersom det finns folk som inte tror att en vanlig vinyl kan låta bra så är det ju bra om man inte ser objekten.
JB skrev:
Fast man hör väl alltid en del sprak när det gäller skivspelare så man skulle väl ändå höra på en gång vilken som är CD och inte i en blindtest?
JB skrev:Själv tycker jag att en bra CD spelare låter perfekt så jag har svårt att tänka mig att jag kan höra skillnad på nått som låter bättre :)
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], RogerGustavsson och 36 gäster