Tunga katter!! vad heta??

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-11-23 01:56

StefanA:
- Tack!

Mvh Magnus Eriksson
Subjektivist... javisst!

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-11-23 04:38

Jag är väl den siste som ska uttala mig i sakfrågan, men när jag läser om blindtest osv så tänker jag:

Glöm inte bort att ha roligt! Testa vad/hur ni vill.... men se till att göra det till nåt kul, oavsett resultat! :)

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-11-23 07:03

Bra poäng! :)

Mvh Magnus Eriksson
Subjektivist... javisst!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-11-23 11:09

FBK signatur skrev:Jag är ett pucko enligt Rydberg, bara så att ni vet!

Vad är detta för smörja??! Och varför är mitt inlägg bortplockat där min formulering gick att läsa (och som klart deklarerade att man var ointresserad ELLER ett pucko).

Sen att FBK väljer att hellre kalla sig själv puckad än ointresserad är väl inte mitt fel! :o
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-11-23 11:17

Rydberg:

Ber om ursäkt. Hade skrivit upp att fbk:s signatur skulle ändras i samband med modereringen, men blev inte gjort av ngn anledning. Men nu skall allt på listan vara klart.

Rock on!
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2006-11-28 17:35

ja nej godag yxskaft
sedan håller jag inte med mayro att molt är en tråkig tidning
vi har ju johans inside reportage från porrklubbar i soho som livar upp :lol:
men om den kom lite regelbundet skadade inte :wink:
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
crion

Inläggav crion » 2006-11-30 10:04

Tycker också att många är lite för snabba att trycka ned blindtest i någons halls såfort det pratas om att höra skillnader. Sedan om "offret" faktiskt vill göra blindtest och frågar om blindtestar predikaren kan hjälpa till för att allt skall gå rätt till. <POFF GONE> end of discussion :lol:

Jag frågade förut om vi kunde sätta upp en sticky topic med "rekommenderad procedur för blindtest" eller liknande, det blev tyst som graven. Man hoppas ju att alla som predikar faktiskt "vill" att folk skall göra blindtest hemma, inte som ett argument i sin retorik.
100% Digital

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2006-11-30 23:25

Sticky kan jag inte göra något åt. Men jag undrar lite hur livat det är i din grav... http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14481
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2006-11-30 23:35

crion skrev:Jag frågade förut om vi kunde sätta upp en sticky topic med "rekommenderad procedur för blindtest" eller liknande...

Bra idé!
Försök trackasera admin med det, för idén är utmärkt. Vill dom inte så är det inte idéen det är fel på...

Nåväl, men det är ganska mycket bök med att göra blindtester oavsett om det är F/E eller test mot en refernsapparat (ofta kallat ABX).
Jag tycker nog att ska man hålla på så bör man kanske rikta in sig på att testa sådant där det finns rimliga skäl att förvänta sig en skillnad. Exempel: Slutsteg. Svårt att konstruera bra slutsteg och månag olika lösningar finns. Kan alla låta likadant? Knappast!

Man att lägga en vikt på CD-splaren, nej, tyvärr. Väldigt lite talar för att det spelar någon roll alls. Men dom som vill prova kan ju göra det... Jag tror dock att den massiva tystanden kan ha med det att göra, alltså det faktum att idén dök upp just i denna tråd.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
crion

Inläggav crion » 2006-11-30 23:36

Bra initiativ Lasse, hoppas det mynnar ut i en sticky. :)
100% Digital

Föregående

Återgå till Generellt om hifi