Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Kraniet: Huvvet på spiken! För "medel-svensson" så är ju detta perfekt. En maskin som är enkel att sköta och som fixar allt du behöver. In med ett nätverkskort så du kan lyssna på Nätradio...
Finns att köpa redan idag, om man vill. Det enda som är lite bristfälligt vad jag vet är fjärris-stödet, men med ett trådlöst tangentord i soffan så är det inga problem.
Varken Linn el B&O har TCP/IP baserade protokoll nu.
Ranefjord skrev:Jag tror inte att klass-D kommer att slå hos de 'medvetna' hifiköparna. möjligtvis kommer det att 'slå' i de lägre prisklasserna.
Banddiskanter tror jag lite på, men jag tror inte det kommer att bli någonting som många av oss dregglar i kataloger efter. Fluga hos tillverkarna men kanske inte hos köparna.
Style skrev:TCP/IP är ett mycket bra protokoll då det är paketbaserat. Antingen kommer signalen fram oförändrad eller också kommer den inte fram. Inget jitter och liknande. Man kan vara helt säker på att det som skickats är det som tas emot. Allt kommer dessutom i hela nätet och man kan mjukvarumässigt styra vad som ska spelas upp var. Förutsätter givetvis lite buffrar så att timingen blir styrd.
Hela protokollet blir dessutom billigt då allting är standardkomponenter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster