Cattylink rekommenderar CD-spelare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Cattylink rekommenderar CD-spelare

Inläggav Hetsporren » 2004-03-25 22:06

Kolla in denna konversation jag haft med Cattylink i dag,
de rekommenderar alltså helst en billig ESOUND CD-E3...

DEAR MR,

SHANLING AND ORIGINAL'S CHASSIS BUILDING ARE SOHISTICATED AND MUCH BETTER THAN THE ESOUND. 2008 SOUNDS NEUTRAL BUT NOT MUSICAL. FOR ORIGINAL CD PLAYERS THE DA VINCI TOP LOADING ONE SOUNDS THE BEST. SHANLING MODELS SOUNDS A BIT TIGHT AND THICK BUT THE QUALITY CONTROL AND METAL WORK IS GOOD,

THANK YOU FOR YOUR TRUST.

SINCERELY,

SNOWY LAW
CATTYLINK ANALOG RESEARCH
info@cattylink.com
orders@cattylink.com

----- Original Message -----
To: CATTYLINK ANALOG RESEARCH
Sent: Friday, March 26, 2004 3:25 AM
Subject: Re: CD-player

What about Original 2008 or any Shanling models?

From: CATTYLINK ANALOG RESEARCH
Sent: Thursday, March 25, 2004 7:46 PM

DEAR MR,

THE TRACKING ERROR DO OCCUR IN THEIR FIRST BATCHES BUT HAS THIS OVERCOME BY NEW IMPROVED SOFTWARE. SCD-1 IS HAS NO SOOTHING EFFECT OF THE TUBES AND REVEAL A QUITE ATTACKING BASS FROM SACD PLAYING. IF FOR A TRIAL WE WOULD RECOMMEND THE ESOUND CD-E3 AS THE PERFORMANCE FOR STRINGS AND VOCALS IS VERY ATTRACTIVE, SMOOTH AND EASY. . . . . WITH TOUCHING EMOTION. THE PRICE IS LOWER THAN THE CD-E5 BUT STILL EMPLOYS THE EXPENSIVE CLOCK SYSTEM TCCO (TEMPERATURE COMPENSATED CRYSTAL OSCILLATOR) THAT WE CAN SEE IN MARK LEVINSON OR WADIA HIGH-END MODELS.

SINCERELY,

SNOWY LAW
info@cattylink.com
orders@cattylink.com

To: CATTYLINK ANALOG RESEARCH
Sent: Friday, March 26, 2004 2:39 AM

Hi!

Thanks for your nice and fast answer. The Audionet SAM v2 is a very good, slightly warm-sounding, integrated German solid state amp in the price region of 3500 Euro. I would compare it to Accuphase E-307. In other words, it's a classy system my new CD-player will front. If you can recommend a Cattylink CD-player at any price, would Xindak SCD-2 still be your/my choice? What about it's fuzzyness/failure to play some CD's/CDR's? I've read about that SCD-downside in some US review...

PS: Does Xindak SCD-1 sounds less good than SCD-2?

From: CATTYLINK ANALOG RESEARCH
Sent: Thursday, March 25, 2004 7:24 PM

DEAR MR,

I WOULD SUGGEST XINDAK SCD-2 TUBE SACD PLAYER AS THE SOUND OF THE LATEST BATCHES IS OF A VERY HIGH SOUND QUALITY EVEN WITH NORMAL CD PLAYING. ESOUND CD-E5 HAS BETTER SOUND STAGE THAN CD-E3 BUT APPEAR TO HAVE SOME EDGES ON HIGHS WHILE CD-E3 HAS SMOOTH EDGES IN HIGHS AND VERY TOUCHING IN THE MIDS. REGRETTABLY WE KNOW WELL THE DALI BUT HAVE NO EXPERIENCE ON THE AUDIONET SO WE CANNOT COMMENT ON THE BEST SETUP POSSIBLITY. DIFFERENCE IN SCD-2 WILL LIE ON THE TUBE SOUND - A NICE PAIR OF USA 5670 TUBES OFFERS THE WARMTH AND FANTASY FEELINGS OF TUBES THAT IS IMPORTANT IN SMOOTHING OUT THE RATHER ATTACKING BASS OF SACDs.

THANK YOU FOR YOUR TRUST AND YOU ARE WELCOME TO DISCUSS WITH US FURTHER.

SINCERELY,

SNOWY LAW
info@cattylink.com
orders@cattylink.com

To: info@cattylink.com
Sent: Thursday, March 25, 2004 5:40 PM
Subject: CD-player

I got an AudioNET SAM v2 and a pair of Dali Euphonia MS4 and is now thinking of a new CDP. You seems to have many chices with somewhat unknown brands as Xindak, Original, Eastsound etc. What would you recommend? My friend Stefan Bysteds ordered a Eastsound 5 and I'm curious about that or perhaps Xindak SCD-1 or 2 (whats the difference in sound?). Do you have any ideas?
Senast redigerad av Hetsporren 2005-04-29 13:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-03-25 23:52

Orkade inte läsa igenom allt just nu men i de inledande kommentarerna så rekommenderade de väl da Vinci?

Vore kul i s f eftersom jag skickade ett mail till tillverkaren om de kunde för se mig med mer info om just den! :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
fonzeka
Redaktör

Inläggav fonzeka » 2004-03-26 00:00

Da Vinci cdn verkar riktigt grym! Tror nästan jag ska ta och beställa en sån faktiskt :)
Återkom gärna med deras svar Naqref.

Mums

Bild
#faktiskt.se@quakenet

Användarvisningsbild
fonzeka
Redaktör

Inläggav fonzeka » 2004-03-26 03:27

Hittade en recension av da vincin som kanske kan vara av intresse.
Den är översatt till engelska med babelfish så det blir ganska konstiga meningar och rätt så tungläst, men det verkar inte finnas så mycket annan info så :)

länk
#faktiskt.se@quakenet

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2004-03-26 12:03

Den är ju helgrym 8O

Tycker att Cattylink verkar ärliga i sitt uppsåt när dom rekommenderar billigare alternativ som bättre.

På ett annat forum görs just nu en massa gruppbeställningar och vad jag kan se så portas/bannas inga för det. Bannet av hotspur torde därför vara av någon annan anledning.

Nu börjar tom jag bli riktigt sugen på lite kinahifi :)

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2004-03-26 13:20

Da vincin ser rätt cool ut, ren och snygg, men Shanlingen är nog ballare än då. Helst skulle jag vilja ha en balanserad CD för min balanserade Thule-kombo, vilken är det då man skall välja?

Användarvisningsbild
fonzeka
Redaktör

Inläggav fonzeka » 2004-03-26 14:43

Det verkar som om det bara är Esound som har balanserade utgångar, fast det finns ju några andra modeller också utan någon info om det.
#faktiskt.se@quakenet

Återgå till Generellt om hifi