Vilka slutsater kan man dra från en F/E-lyssningsrapport?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-01 01:11

MP skrev:Tänkte på östersjön :wink: :lol:
Tillåt mig misstro dig, men nog var det blött där du hade tankarna på ;)

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-01 01:15

Ja du har rätt snart är det dags att klafsa omkring i de plaskvåta giftalgerna från östersjön. :wink:
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-01 01:18

:D

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-01 01:22

:D
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-04-06 17:00

Ni missade syftet med exemplet, som var att visa att en gemensam egenskap inte är ett bevis för frånvaron av några skillnader. Det faller tillbaka på vetenskapens första tes, faktiskt. :wink:

Man kan dessutom specifikt inte skriva att ingenting skiljer, och motivera det med att båda är lika vidriga. Det är skilda frågor.

Men framförallt tycker jag att det är ovänligt att skriva sådant om människor överhuvudtaget - och därför tycker jag det är fel att det får stå kvar i tråden. :(

För att visa att uttalandet är felaktigt vill jag påtala att Bildt t ex är mycket längre än Sahlin, och dessutom har han mycket större fötter, tillika öron. Man kan ha olika uppfattning om huruvida hans åsikter representerar något ont eller något gott, men jag tror det finns fog att säga att han talar sanning i väldigt hög grad, medan Sahlin å sin sida är erkänt opålitlig när det gäller att skilja mellan egna och andras pengar, samt fantasifull när det gäller att berätta om små händelser/upplevelser som skall påvisa förnuftet i hennes politiska ställningtaganden. Däremot tror jag ingen ifrågasätter att båda har en ärlig avsikt och faktiskt vill att saker skall bli bättre.

Någon ställning till vem som är bättre eller sämre tänker jag inte ta.

Men detta vill jag ha sagt: Inte tusan är det rimligt att säga att ingenting skiljer mellan dem - lika lite som det är rimligt att säga att en gurka inte skiljer sig från lite östersjövatten.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Föregående

Återgå till Generellt om hifi