Billiga multikanalsförsteg?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kribban

Billiga multikanalsförsteg?

Inläggav Kribban » 2007-04-13 21:42

Varför finns det inga billiga multikanalsförsteg? Jag har funderat lite på det här med Hypex moduler och det hade varit rätt fräckt att bygga 5 st + 2 st till basmoduler. Nu när jag kollade lite på prisjakt.nu så var det inte direkt billigt med multikanalsförsteg.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=325

Om nu Denon kunde bygga en 5.1 förstärkare (2105) inkl. förstärkare, med ett väldigt bra försteg, till ett pris som ligger under samtliga i min länk ovan så undrar man varför det inte släpps lite billigare multikanalsförsteg? Finns det billigare multikanalsförsteg?

MVH Christer

Edit: Ändrade rubriken då den var lite otydlig samt texten för att förtydliga min frågeställning. Meanmachine´s inlägg kan verka lite konstigt med det framgick inte tydligt innan att det var multikanalsförsteg jag var ute efter.
Senast redigerad av Kribban 2007-04-14 09:40, redigerad totalt 1 gång.
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-13 21:58

Kolla in Dared Audio som en snubbe som heter Justaudiomagic säljer. Riktigt läckra till rimliga priser. Vet ej hur det låter.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2007-04-13 22:17

Hittade inga 5.1 förförstärkare där :?
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2007-04-14 00:47

Det framgår inte av din ursprunsgfråga att du söker förförstärkare för multikanalljud.

Sedan då: Ska den ha inbyggda avkodare för multikanalljud eller analog rakt igenom?

Du får bättre svar om du formulerar dig tydligare i första inlägget.

Edit: P.S. Förvänta dig inte att alla ska läsa din inflikade länk. Jag gjorde det inte t.ex. Räkna med att alla är slöa som f-n.

Efter att jag nu läst din länk förstår jag att du frågar om hembioförsteg vilket du kunde ha skrivit någonstans i ditt inlägg. Anledningen till att sådana är dyrare än kompletta hembioförstärkare beror på att tillverkningsserierna är mycket mycket mindre, inte att de är så fantastiskt mycket mer påkostade. D.S.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2007-04-14 08:10

En variant är att använda förstegsdelen till en komplett hembioreciever. Ta en med för lite effekt, men med hyggligt försteg, så blir det kanske rätt pris. NAD är ju delade från början, men dom flesta går nog att dela med hjälp av verktyg. Billigaste NAD'en nu är väl 4995:- jag tänker på 744 då.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2007-04-14 09:41

phon skrev:En variant är att använda förstegsdelen till en komplett hembioreciever. Ta en med för lite effekt, men med hyggligt försteg, så blir det kanske rätt pris. NAD är ju delade från början, men dom flesta går nog att dela med hjälp av verktyg. Billigaste NAD'en nu är väl 4995:- jag tänker på 744 då.

Det blir nog så man får göra men de är ju lite klumpigare :?

MVH Christer
Miljö-alarmist

Återgå till Generellt om hifi