Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:PA-rigg?? No way!! Jag kan lyssna i timmar på mina RF7:or utan att bli lyssningstrött!
Nefilim skrev:Jag har hört dessa högtalare, stackade, och visst lät det fantastiskt bra!
Men jag tror inte heller du kan hitta dynamiska talare som låter som dessa heller.
perstromgren skrev:
Jag vidhåller att de är skoj att lyssna till och är oslagbara på tydligt tal, när det kommer till starkt. (Arlandas utrikeshall)
(Är ute efter seriösa svar, men visst finns det en viss ironi i min fråga oxå!)
perstromgren skrev:
Horn blir så vansinnigt dyra om de ska bli hyggligt ofärgade.
Enligt min erfarenhet.
Jag vidhåller att de är skoj att lyssna till och är oslagbara på tydligt tal, när det kommer till starkt. (Arlandas utrikeshall)
Nefilim skrev:Tog mig frihet att ändra rubriken på tråden!
Som jag ser det finns det en viss skeptisism mot hornladdade högtalare!
Varför?
perstromgren skrev:Horn blir så vansinnigt dyra om de ska bli hyggligt ofärgade.
Hornhögtalare. Varför finns skepticism mot horn??
verdad skrev:Jag vill minnas att vi hade en pa rigg som hade horndiskanter samt JBL martinbottnar som var ganska stora, men som i konstruktionen påminde om horn.
Så om man överför till "hifi", skulle man kunna ha några riktigt bra horndiskanter/mellanregister och sedan några rejäla baslådor, skulle inte det kunna komma att bli rätt så mycket välljud, d.v.s om man lade ner några kronor på baslådorna? Dessutom misstänker jag att man måste ha en rätt så tilltagen storlek på rummet, där de skall avnjutas.
Bara en fundering.
MP skrev:Döden
m_persson79 skrev:Ingen mer än jag som reagerar på att trådtitel samt intro-inlägg fått sig en extreme make over?
Från trumpeter till skeptisism (det fanns det ju inget tal om från början)..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster