Med facit i hand måste jag säga att det gått långt över förväntan med Akkelis Audio. Från att till en början haft verksamheten enbart via Internet blev det sedan att bygga ett demorum i källaren på huset. Sedan har det tillkommit lager, kontor, mer lager och nu är det så fullt i huset att det måste ske en förändring, endera dra i bromsen och lägga in backen eller så gasa vidare och välja en ny väg.
Produktutbudet är numera väldigt internationaliserat med produkter från Kina, Japan, Slovakien, England, Österrike, Sverige, mfl. Akkelis Audio har också nischat sig till att till största delen arbeta med rörförstärkare och det har konsekvent under hela tiden bara varit tvåkanalsåtergivning som varit av intresse.
Att i detta läge dra i bromsen skulle kännas väldigt tråkigt. Jag anser att det finns utrymme, ja kanske till och med behov av en lite ”alternativ” hifi butik i Göteborg och därför har jag nu skaffat mig en butikslokal. Lokalen är sliten men det är kanske lika bra för här skall Akkelis Audio sätta sin prägel. Sommaren kommer att ägnas åt renoveringsarbete och förberedelser så att portarna kan slås upp efter sommaren.
Välkomna då.
För er på Faktiskt så kan det ju finnas en massa märkliga grunkor att kika extra på, som ni kanske sett i webshopen så finns numera Acoustic Revives diverse tweakprodukter. För att nämna några så finns RR-77, en lågfrekvenssändare av Schumann-frekvensen, RIO-5II Minus ion generator, RGC-24 Ground Conditioner eller RD-3 Avmagnetiserings apparat för cd skivor.
StefanB