Morelloburkarna partII

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Morelloburkarna partII

Inläggav Kaffekoppen » 2007-06-26 13:24

IngOehman skrev:Vet inte om jag skall lägga mig i det här, men eftersom Ino-högtalare nämns... Skillnaden är inte så stor, givet att rummet och placeringen i respektive fall passar respektive högtalare.

Högtalare som är gjorda för att samarbeta med rummet (som alla Ino-högtalare är) använder ju sina spelgelbilder och tar hjälp av dem. Att beräkna kapacitet genom att bara räkna baselement är ingen bra metod, Kaffekoppen. Om det nu var det du gjorde.

Räcker inte nivån kan ju pi60 dessutom alltid kompletteras med ett par bs60, och då kan systemet flytta MYCKET luft.
(Och då kan de faktiskt också, om man vill, placeras fritt långt ut i rummet.)
Nejdå, jag tänkte inte enbart på elementkonfigurationen, även om de i sig ger stora förutsättningar för höga ljudtryck.

Att enbart utgå från elementkonfigurationen när man funderar över hur en högtalare skall prestera kan verkligen ge felaktiga slutsatser - det vet ju alla som varit på en demo hos dig om inte annat.

Fördelen med BS60 lösningen är ju att rumsintegrationen kan fås bättre, men till bekostnad på priset. Det är ju en dyrare lösning totalt sett.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2007-06-26 13:27

fördelen som jag ser det med morellosarna är att man får en mycket kompetent högtalare till ett rimligt pris...

sen skadar det ju inte att det inte är så många som har ett par ;)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2007-06-26 13:43

Haakan_W skrev:...

sen skadar det ju inte att det inte är så många som har ett par ;)

:mrgreen:
Mundus Vult Decipi

Återgå till Generellt om hifi