20,000 Watt Home Hi-Fi System

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-07-03 21:45

meanmachine

Bullseye! :wink:
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Challe

Inläggav Challe » 2007-07-03 21:53

Man kanske ska känna till Sonys intentioner för att kunna bedömma om det var en flopp eller inte.
Om de försökte ta över CDn och skapa ett dominerande formatet så är det en jätteflopp.
Om de bara ville skapa ett alternativt format med liten spridning så lyckades de ju bra. formatet existerade ju i säkert fem år :lol:

Att företaget arbetar mot standardiseringar är föraktbart.
Fast det hade inte varit fel att vara ägare till ett nytt storformat. Kunna bygga massor av nya maskiner för att konsumenterna ska kunna se alla sina filmer (nya och gammla) på det nya formatet och få in massor av licenspengar från alla som vill använda det.

Jag tycker att konsumentorganisationer skulle gått in och dödat ett av HD-formaten för flera år sedan.
Blood, urin stool? Doc. here just take my underware.

Användarvisningsbild
Rain

Inläggav Rain » 2007-07-03 22:10

Challe skrev:Man kanske ska känna till Sonys intentioner för att kunna bedömma om det var en flopp eller inte.
Om de försökte ta över CDn och skapa ett dominerande formatet så är det en jätteflopp.
Om de bara ville skapa ett alternativt format med liten spridning så lyckades de ju bra. formatet existerade ju i säkert fem år :lol:
.

Dujbbelfel Minidisc finns fortfarande att köpa och lanserades för 15 år sedan..runt 500 olika MD modeller har tillverkats.

Och varför skulle konsumentorganisationer gå in och döda ett HD format menar du? Låter ju lite koko, sällan konsumentorganisationer vet bäst speciellt inte om format som inte ens var lanserade då...

Sony har väl förövrigt lyckats bäst av alla med sina etablerade standards CD DVD DAT och nu Blu-Ray som leder stort mot HD-DVD...
Sen kanske du har missat att det kommit spelare som klarar både HD-DVD och Blu-Ray.

Användarvisningsbild
Challe

Inläggav Challe » 2007-07-03 22:26

Det finns även rullband, VHS och vaxrullar att köpa. Det hindrar inte att de är utdöda format ur konsumentperspektiv. MD försvann för flera år sedan.
Vill du ha en tråd om HD-format så får du starta en ny, eller söka bland de som finns.
Blood, urin stool? Doc. here just take my underware.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-07-03 22:27

Vad är det egentligen för fel på bluray ? Det gör samma sak som hd-dvd men har större kapacitet. Det är väl bara bra ? :?
Finns det någon nackdel med bluray förutom att microsoft satsar på hd-dvd? Teknisk sett?

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2007-07-03 22:34

Bara för att inflika i denna OT debatt så har jag en staionär Pioneer Minidisc-spelare :lol: Den har visserligen inte varit igång de senaste 7 åren 8) Har även haft 3 st bärbara från Sony och det var just det bärbara formatet som var deras styrka.

Idag har jag svårt att se någon användning för MD då minnesbaserade bärbara spelare är så mycket smidigare och bättre :D .

Hmmmm man kanske skulle plocka ur den gamla Pioneeren från garderoben för att få lite nostalgi igen :roll:

MVH Christer
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-07-03 22:36

Kribban skrev:Hmmmm man kanske skulle plocka ur den gamla Pioneeren från garderoben för att få lite nostalgi igen

Eller skänka den till mig.... 8)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Rain

Inläggav Rain » 2007-07-03 22:37

Challe skrev:Det finns även rullband, VHS och vaxrullar att köpa. Det hindrar inte att de är utdöda format ur konsumentperspektiv. MD försvann för flera år sedan.

Öh visa mig var man kan köpa nya rullbandspelare i butik eller vaxrullespelare!
Nya minidiscspelare och discar finns fortfarande att köpa i flera butiker så formatet är knappast helt dött..

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-07-03 22:38

ja jösses jag visste inte ens vad tråden handlade om :lol:

Jag trodde den handlade om format. men 20000 W är väl fint 8)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-07-03 22:40

Rain skrev:Öh visa mig var man kan köpa nya rullbandspelare i butik eller vaxrullespelare!
Nya minidiscspelare och discar finns fortfarande att köpa i flera butiker så formatet är knappast helt dött..

Rullband finns att tillgå i varje välsorterad bokaffär.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Rain

Inläggav Rain » 2007-07-03 22:40

Pinnick skrev:Vad är det egentligen för fel på bluray ? Det gör samma sak som hd-dvd men har större kapacitet. Det är väl bara bra ? :?
Finns det någon nackdel med bluray förutom att microsoft satsar på hd-dvd? Teknisk sett?

Enda nackdelen är väl egentligen att färdiginspelade BD skivor inte går att tillverka i vanliga DVD"pressar" Annars så smiskar BD HD-DVD rejält och det är därför de flesta bolagen satsar på Blu-Ray.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-07-03 22:46

jaså jahaja det är väl en nackdel kanske , men inte så mycket för konsumenten. Och jag är en konsument. :)
sparka bort hd-dvd så blir det väl ännu bättre för konsumenten med ett format :)

O sitta o snacka format. De e väl bara att gå till OKQ8 så ser man vilka format som blivit mest mainstream så de kan säljas på en bensinstation.

Användarvisningsbild
Syntesis

Inläggav Syntesis » 2007-07-03 23:11

Detdär systemet skulle man ju inte ha något emot att lyssna på. Ser riktigt häftigt ut.
Viva Blueray! fast riktigt bra att man inte själv kan bränna saker på de är det ju inte.. men det kanske kommer..

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-07-03 23:19

jag tyckte det var en ball anläggning. Ser ut som om den var med I "a clockwork orange" nästan. 8) Han hade ju också en riktig anläggning och ingen portable picnicplayer.
(rw-bluray finns väl för övrigt?)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi