Egentligen är det denna fråga som är bäst att svara på

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Vilken typ av musikspelare villl du ha egentligen?

Jag har redan en kombispelare med hela faderullan (förutom vinyl då)
13
30%
Jag funderar på att köpa en kombispelare med både DVD-Audio/CD/SACD och lite annat smått o gott som t.ex. DVD-Video och MP3.
11
25%
Jag har eller vill ha en spelare med enbart DVD-Audio/CD
1
2%
Jag har eller vill ha en spelare med enbart SACD/CD och möjligtvis innehåller den även DVD-Video
3
7%
Jag är nöjd med CD/vinyl och kommer att satsa på det istället
8
18%
Jag är nöjd med CD/vinyl och kommer att satsa på det istället
8
18%

Antal röster : 44

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Egentligen är det denna fråga som är bäst att svara på

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-05-21 08:42

De andra två omröstningarna saknar det väsentliga nämligen vad vi som konsumenter egentligen vill ha. Eller räcker det kanske med det ena eller andra formatet? Eller räcker det med bara CD/vinyl?

(nu fick inte alla val plats i omröstningen som jag hade tänkt, så jag var tvungen att ta bort några, de frågorna var:

1. Jag köpte innan det fanns kombispelare och har därför både en DVD-Audiospelare och en SACD-spelare.

2. Jag har en spelare med enbart DVD-Audio/CD.
3. Jag funderar på att köpa en spelare med enbart DVD-Audio/CD.
2 och 3 fick buntas ihop till en gemensam fråga.

4. Jag har en spelare med enbart SACD/CD/DVD-Video
5. Jag har en spelare med enbart SACD/CD
6. Jag funderar på att köpa en spelare med enbart SACD/CD och som möjligtvis innehåller även DVD-Video
4, 5, och 6 fick buntas ihop till en gemensam fråga istället.)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2004-05-21 09:19

inte för att jag vill gnälla men jag vill ha lite mera från min spelare.
rgbhv evd samt wm9

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-05-21 12:21

För min del är dvd-a och sacd lite svårtillgängligt att lyssna på. Möjligt att jag är intresserad av något av de formaten när jag väl fått möjlighet att lyssnat på det lite grann. Tills vidare är det cd och vinyl som gäller för min del.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
AnotherDrinkPlease

Inläggav AnotherDrinkPlease » 2004-05-21 12:57

Är det bara jag som tror att rörliga delar i apparater kommer att försvinna...? dvs. att man kommer att gå ifrån skivor, kassetter och hårddiskar och att datan istället kommer att lagras på minnen av olika de slag. Ungefär som i dagens Mp3-spelare.

Däremot så tror jag att minnena kommer att bli större och att formaten som ljudet/datan lagras i kommer att förfinas.

Med dylik teknik så kommer det också att vara lätt att genom en bredbandsuppkoppling köpa musik som man vill ha.

Hursomhelst så tror iaf. jag att det väntar kring hörnet och tills det händer så håller jag tillgodo med cd och dvd. Och givetvis kommer jag även i fortsättningen ladda hem mp3-låtar för att testa ny musik... det är det bästa som har hänt mitt musikintresse så det utnyttjar jag så länge det går.

Och för att svara på frågan så har jag DVD-Audio också men jag utnyttjar det inte och har inte en enda skiva.

Återgå till Generellt om hifi