Morello säger:
"att vi får olika tidsmarkeringar kanske beror på att du laddad hem en rippad version."
Nej jag lyfte faktiskt in CD´n direkt så jag fick nog original tidskoden...skit samma det handlar ju bara om 100:a delar. Den klippning som vi sett på spår 8 härrör säkert som du Morello säger en klippning i micksteget. Om man har en orignal master som redan låter bra(typ Patricia Barber)

då förstår inte jag varför man ska behöva göra något annat än att se till att man ligger strax under 0 dBf. Problemet är bara att det kan ta tid att leta efter den maximala nivån. Det är ju ändå klart att man måste spela igenom materialet och då kan man använda sig av en nivå vakt och då bör man ju hitta den maximala nivån. Magnuz skriver att ljudet pumpar....Jag har själv inte hört något sådant...åtminstone inte annat än i kommersiellradio. Jag lyssnar nog inte heller på hårdrock mer än undantagsvis. Något som faktiskt skulle vara kul är att några av oss kunde träffas och enbart lyssna på bra och dåligt mastrade inspelningar och jämföra vinyler med CD.