Parametrisk EQ skall man ha, men vilken?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

matson

Parametrisk EQ skall man ha, men vilken?

Inläggav matson » 2004-05-23 16:57

Tjenis!

En parametrisk EQ för att skärpa till basåtergivningen en smula är tänkt att införskaffas.

Behringer har ju en som inte kostar så mycket, men är den tillräckligt bra? Vilka alternativ finns i rimliga prisklasser(max 4 papp gärna under 2 papp)?

Det är dock endast till basområdet(under 80 Hz) jag är intresserad av att korrigera.

Någon som har kollat runt på denna delen av marknaden och har några tips att delge?

Mvh/Mats

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-05-23 19:03

Jag använder behringers feedback destroyer i fullregister och är väldigt nöjd med den som parametrisk eq. Det är mycket liten skillnad före och efter med alla filter inställda på neutralt och inställningsmöjligheterna är bra.

matson

Inläggav matson » 2004-05-23 19:20

Jo, det lutar ju helt klart åt den!

Har den XLR in resp utgångar? Eller finns det RCA så jag slipper fippla ihop kablar?

Mvh

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-05-23 19:23

Den har balanserade XLR och tele. Jag kör med kablar som har mono-tele i ena ändan och RCA i andra, då kopplas det korrekt obalanserat. Köpte dem på ljudia tillsammans med behringern, blev enklast så.

edit: Man skulle ju också kunna köpa billiga adapters från rca till mono-tele om man vill.

Återgå till Generellt om hifi