Lust skrev:Kaffekoppen skrev:WOW!!
Någon har kopplat in min stereo(dessutom med grannens DVD)
Nu kan man lyssna på musik efter 8 månader![]()
Vilken härlig början på helgen
Tacka fan för att du varit deppig...
Slå på "Friday I'm in love" med Cure eller något annat glatt nu.
Ja va f-n, man kan ju inte vara utan en stereo!! Det är ju ett otänkbart faktum...
Så här vart det:
Högtalarna är gjorda av Naqref. Det är några slags Carlssonhybrider; låda stor som OD11, form som OA51, element och filter som OA58. De låter inte helt oävet. Setupen går tyvärr inte att göra bredare p g a en liten hylla i vägen för höger högtalare. Därför är inte ljudbilden så "pin-point" som man skulle kunna önska. Rummets efterklang är även för lång för att vara tillräckligt bra. Jag tycker mig höra en viss "pysighet" i diskantregistret (kan även ha med rummet att göra men det tror jag inte). Personligen föredrar jag ett klarare ljud. Bra basåtergivning med tanke på den lilla storleken (d v s stora kompromisser mot vad man egentligen vill ha).
Magnus blev redan lite gladare, nu kan han ha lite bakgrundsmusik igång medans renoverandet pågår.
Jag kan tillägga att det tog mindre än TIO minuter att koppla in anläggningen. Att Magnus inte gjort det tidigare är, ja, rent utav, eller borde vara, nästan brottsligt!