kabelinbränning

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Beföver man spela in en ny kabel?

Omröstningen slutade 2004-06-10 09:08

JA
7
33%
NEJ
11
52%
Vet ej
3
14%

Antal röster : 21

Användarvisningsbild
hellstens

kabelinbränning

Inläggav hellstens » 2004-06-08 09:08

Tack för en trevlig diskussion även om jag tycker att den spårat ut en del.
Det är tur att vi människor inte är lika, då skulle livat vara bra trist
en sak är i alla fall säkert, vi är många som både tror och HÖR stor skillnad
i den här frågan ” ska man bränna/spela in en kabel eller elektroniken i sin anläggning”
Jag kommer att fortsätta med det i alla fall för skillnaden är helt klart stor.
Utan musik är man förlorad

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: kabelinbränning

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-06-08 09:13

hellstens skrev:Tack för en trevlig diskussion även om jag tycker att den spårat ut en del.
Det är tur att vi människor inte är lika, då skulle livat vara bra trist
en sak är i alla fall säkert, vi är många som både tror och HÖR stor skillnad
i den här frågan ” ska man bränna/spela in en kabel eller elektroniken i sin anläggning”
Jag kommer att fortsätta med det i alla fall för skillnaden är helt klart stor.

Nu blir det väldigt förvirrande för i din första fråga så handlar det om "kabelinspelning". Men i din fråga i texten handlar det om "inspelning" av både kablage och elektronik. Det blir vilseledande eftersom det är välkänt att elekronik kan uppvisa olika ljud efter en tids användnig alternativt uppvärmningseffekter.

Användarvisningsbild
hellstens

Inläggav hellstens » 2004-06-08 09:25

[quote="Johan_LindroosNu blir det väldigt förvirrande för i din första fråga så handlar det om "kabelinspelning". Men i din fråga i texten handlar det om "inspelning" av både kablage och elektronik. Det blir vilseledande eftersom det är välkänt att elekronik kan uppvisa olika ljud efter en tids användnig alternativt uppvärmningseffekter.[/quote]

Hej. det var ni i forumet som kallade det för inspelning av kabel.
men ok, det sitter en hel del kabel i elektroniken också som ska brännas in eller hur?

men jag tycker det här har gått lite för långt nu så jag hoppar av denna diskussion.
För hur vi än vänder och vrider på detta ämne så kommer vi ha olika mening.

Tack för mej
Utan musik är man förlorad

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-06-08 11:07

Att jag frågar beror på att du har varit otydlig i din frågeställning, inget annat.

Du skrev "...vi är många som både tror och HÖR stor skillnad
i den här frågan ” ska man bränna/spela in en kabel eller elektroniken i sin anläggning"
.
Eftersom det står klart och tydligt kabel eller elektroniken, så måste man ju undra vad du menar, eftersom det är helt olika saker som sker med exempelvis en elektrolytkondensator eller en ledare efter en tids användning.

Du får gärna kalla det för vad du vill "inbränning", eller "spela in". Sjäv har jag använt ordet "inspelning" med situationstecken för att belysa att det inte inte handlar om isnpelning av musiksignaler. "Spela in" <-> "Inspelning", stor skillnad?

Att du lämnar din egen tråd förvånar mig mycket, då jag bara påpekat att du har beskrivit din fråga något otydligt.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-06-08 11:58

Lindroos - spela in har två olika betydelser, det borde du vara medveten om... när man dessutom använder inbränning i samma härad så är det väl uppenbart vilket av de två som åsyftas?

(Dessutom... är spelade du in ("recorded") någonting på en kabel senast? 8O :wink: )
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Återgå till Generellt om hifi