Ursäkta om jag missat var det står men vad för elektrostater använder du (kul att det finns någon mer här på forumet som uppskattar denna teknik).
Jag använder Finalsound 400i som front och 400i center,300i som surround,en Finalsound S220 sub.
Moderator: Redaktörer
1947 skrev:Har inte hittat någon CD-spelare som låter naturligt. Tex låter baskaggen mest som man stampar på en gummiboll på alla spelare jag testat. På min LP-12:a låter kaggen nästan som i verkligheten så det är inte fel på den övriga utrustningen. Måste man köpa en CD-spelare för 100000?
Tror du inte det beror mer på mastringen av CD-skivorna än på själva spelarna?1947 skrev:Har inte hittat någon CD-spelare som låter naturligt. Tex låter baskaggen mest som man stampar på en gummiboll på alla spelare jag testat. På min LP-12:a låter kaggen nästan som i verkligheten så det är inte fel på den övriga utrustningen. Måste man köpa en CD-spelare för 100000?
bmwjanne skrev:Ursäkta om jag missat var det står men vad för elektrostater använder du (kul att det finns någon mer här på forumet som uppskattar denna teknik).
Jag använder Finalsound 400i som front och 400i center,300i som surround,en Finalsound S220 sub.
1947 skrev:Har inte hittat någon CD-spelare som låter naturligt. Tex låter baskaggen mest som man stampar på en gummiboll på alla spelare jag testat. På min LP-12:a låter kaggen nästan som i verkligheten så det är inte fel på den övriga utrustningen. Måste man köpa en CD-spelare för 100000?
IngOehman skrev:1947 skrev:Har inte hittat någon CD-spelare som låter naturligt. Tex låter baskaggen mest som man stampar på en gummiboll på alla spelare jag testat. På min LP-12:a låter kaggen nästan som i verkligheten så det är inte fel på den övriga utrustningen. Måste man köpa en CD-spelare för 100000?
Först och främst låter varken min LP12 eller min CD-spelare (som är en 668, det vill säga en DVD-spelare) någoting att tala om alldeles för sig själv. Det är fonogrammen man avspelar på dem som bär ljudinformationen, och uppspelningsapparaterna avger i bästa fall en signal som är hyfsat representativ för de olika fonogram man avspelar i dem.
Men - min LP12 kan inte spela CD, och min 668 kan inte spela vinyl!
Jag tror detsamma gäller din LP12 och vad för CD-spelare du nu har. Så jag undrar:
Hur 17 har du burit dig åt för att göra din jämförelse egentligen?![]()
Vh, iö
- - - - -
PS. Skillnaden mellan utgåvor på CD och de på LP är typiskt 100-faldigt större än CD-systemets fel, och i varje fall 20-faldigt större är till och med en sunkig CD-spelare.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 19 gäster