Skicka sen tillbaka den och säg att den levererades så..
/Peter
Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Ta en hammare och ge rejält med däng till Behringern..
Skicka sen tillbaka den och säg att den levererades så..![]()
/Peter
boom skrev:1 rain jag är inte dum i huvodet men du tror det
jo dipp switcharna står rätt 6 och 7 på on
men eftersom du inte kan läsa den första postningen så undrar jag om inte du är just det.
Rain skrev:boom skrev:1 rain jag är inte dum i huvodet men du tror det
jo dipp switcharna står rätt 6 och 7 på on
men eftersom du inte kan läsa den första postningen så undrar jag om inte du är just det.
Vem som är dummast av oss kan man nog diskutera men du verkar enligt vad du tidigare skrivit inte följt bruksanvisningen eller det som står på baksidan av slutsteget, där står nämligen att man vid bryggkoppling ska aktivera cliplimitern på kanal 1 och dra ned kanals 2's gain till minimumläget, dessutom så är det bra om man använder rätt anslutningar och att man kopplar steget till ett elurtag som klarar effektuttaget, vissa kraftiga slutstegs skyddskretsar kan reagera konstigt om man har kopplat in sig på ett klent säkrat uttag.
boom skrev:jo jag har följt bruks anvisningen sen flera år till baka då jag köpte mitt första bheringer ep1500.
så nog vet jag hur man skall ställa dom med dipp switcarna och hur gain kontrollen skall stå
ett elurtag med en avsäkring på 10amp klarar 3200 watt och jag har avsäkrat 20amp=4600watt och nu till det fina alla mina steg har separata ledningar till el skåpet med separata säkringarn i skåpet så strömen den räcker till väl.
så räknar man krast på hur mucket effekt man måste ha för att få ut maximal ur dom så klara man sig gott och väl på 2600 watt ur el urtaget
för stegen ger inte mera än 1300 watt vid 50hz.
Rain skrev:boom skrev:jo jag har följt bruks anvisningen sen flera år till baka då jag köpte mitt första bheringer ep1500.
så nog vet jag hur man skall ställa dom med dipp switcarna och hur gain kontrollen skall stå
ett elurtag med en avsäkring på 10amp klarar 3200 watt och jag har avsäkrat 20amp=4600watt och nu till det fina alla mina steg har separata ledningar till el skåpet med separata säkringarn i skåpet så strömen den räcker till väl.
så räknar man krast på hur mucket effekt man måste ha för att få ut maximal ur dom så klara man sig gott och väl på 2600 watt ur el urtaget
för stegen ger inte mera än 1300 watt vid 50hz.
Nja du räknar fel också 10 Ampere är 2200 watt...
Sen så skrev du själv förut att du hade slutstegets kanal 2 volym på max vilket man alltså inte ska ha....
Kaffekoppen skrev:240V numera, dvs praktiskt 235V uppmätt hemma..
boom skrev:Kaffekoppen skrev:240V numera, dvs praktiskt 235V uppmätt hemma..
hmmm inte dåligt har du ett kärnkraftsverk i källaren
själv så får man nöja sig med allt i mellan 200-225 men dom skall byta ledningen och transforrmatorn för att leverea 240volt.
UrSv skrev:boom skrev:Kaffekoppen skrev:240V numera, dvs praktiskt 235V uppmätt hemma..
hmmm inte dåligt har du ett kärnkraftsverk i källaren
själv så får man nöja sig med allt i mellan 200-225 men dom skall byta ledningen och transforrmatorn för att leverea 240volt.
Inte behövs det nåt kärnkraftsverk för det. Jag har inte mätt under 220 V de senaste fem åren i allafall. Just nu 235 V med ca 500 W last på det snöret och vi ligger rätt långt ut på linorna.
henrik skrev:Funderat på att lämna in förstärkaren på reparation? Om du köpt det nytt så borde du ha garanti. Förstärkaren är ju uppenbarligen trasigt.
Användare som besöker denna kategori: Ogjort och 37 gäster